Caz real. Proaspat. De ieri. Adevarul isi lanseaza aplicatia pentru iPad. primesc si eu comunicatul de la departamentul de PR. Ba mai mult, cineva din acelasi departament imi ofera posibilitatea de a testa gratuit editia pentru tableta. Prea tarziu, o cumparasem deja. In fine, scriu despre aplicatie pe blog (postul anterior) si trag o concluzie gresita. Cineva imi atrage atentia. Eu modific preventiv, caci nu eram foarte sigur de obiectie, si trimit un e-mail catre acelasi personaj care imi daduse comunicatul. Sa verific. Asta se intampla aseara. Suntem aproape de finalul unei noi zile de munca si inca nu am primit raspuns.
As putea sa pun “o mie” de intrebari pornind de la aceasta banala intamplare, insa ma opresc doar la cea din titlu: Cand PR-ul nu trebuie sa raspunda solicitarilor?
Cineva de la o alta publicatie imi spunea incantat ca a primit raspunsuri la toate solicitarile facute unor companii din alta tara. Era o declaratie de admiratie fata de PR si raspunsurile eficiente.
UPDATE: Raspunsul a venit la o ora si 20 de minute de la publicarea acestui post.
Din cate stiu, app. 95% din activitatea PR-ilor de la Adevarul inseamna comunicare interna. In astfel de cazuri/organizatii nu numai ca PR-ii n-ar trebui sa trimita comunicatele de presa, dar nici sa raspunda la eventualele solicitari, oricat de mici ar fi ele, pentru ca cine stie ce boacana ar face. Eu as fi propus ca mesajul sa plece din partea project managerului. Nu e gresit ca departamentul de PR sa se ocupe numai de comunicarea interna, insa pentru cea externa externalizezi, nu folosesti specialistii de com. int.
PR-ul trebuie întotdeauna să răspundă solicitărilor. Este o meserie 24 din 24. 🙂 Poate că trebuia să suni… 😀
completare: nu ii folosesti atunci cand nu stiu, pentru ca nu zic ca PR-ii n-ar trebui sa stie si com.int si com.ext., insa in cazul de fata nu vorbim de un PR, ci doar de un specialist in com int (cred eu), ba chiar de un tehnician si nu de un specialist.
Mi se pare a fi o intrebare retorica. Nu cred ca exista situatie in care PR-ul este indreptatit sa ignore o solicitare reala, cu atat mai putin imediat dupa lansarea unui nou produs/serviciu/aplicatie.
In primul rand, tu nu ai adresat nicio solicitare. Departamentul PR ti-a adresat, de fapt, o solicitare, tu i-ai dat curs iar ei trebuie sa fie pe faza. Ca si PR, in momentul in care ai inceput orice fel de interactiune cu un jurnalist, blogger, client etc. trebuie sa te asiguri ca ai timp sa si finalizezi discutia. Lamuriri, raspunsuri, orice o fi, trebuie sa te misti repede. Asta pentru ca, daca dai un raspuns dupa x zile, nu mai are niciun rost.
In ceea ce priveste intrebarea din titlu, parerea mea este ca intotdeauna trebuie sa raspunzi solicitarilor. Raspunsul depinde … de intrebare. Daca ti se solicita info confidentiale spui pur si simplu ca informatia este confidentiala si ca nu poti da detalii. Mai bine este daca propui si o alternativa, un alt subiect de discutie, alte informatii interesante.
Întotdeauna când nu răspunde PR-ul este vina ta. Nu te-ai prins? 🙂
Eu primesc periodic informari despre tot ce fac ei, asa cum o agentie ar trimite pentru clientul sau. De la aceeasi persoana am primit 20 de comunicate si invitatii in ultimul an si jumatate (posibil sa fi fost mai multe, doar atatea am gasit in arhiva).
Anyway, nu era asta point-ul, ci cautam raspuns la intrebare!
Iar eu nu am nicio vina. Niciodata!
I-am intrebat ceva pentru a lamuri informatia.