MANAFU*

Abonamente Evensys

Un nou tip de job: Social Media Virtual Assistant

Sabina este formata academic si profesional in domeniul comunicarii si PR-ului. A descoperit retelele sociale in 2008 si de atunci si-a propus sa se specializeze in social media. In calitate de freelancer, promoveaza pe internet conturi de cabinete stomatologice, magazine de IT, de bijuterii, vedete, cofetaria familiei si mai ajuta cateva pagini cu cresterea numarului de fani.

A promovat simultat si 10 conturi din domenii total diferite. Crede ca iti trebuie multa ambitie, organizare si pasiune pentru social media sa faci asta. Acum lucreaza la lucrarea de dizertatie cu tema “Campanii de relatii publice in social media – Let’s do it, Romania!“.

Exemplul de mai sus probeaza faptul ca asistam la dezvoltarea unui nou tip de job. Fie ca esti student si vrei sa acumulezi experienta in Social Media, fie ca esti un profesionist in cautare de venituri/provocari suplimentare, noul job presupune o adaptare profesionala: instrumentarea experientei academice si profesionale in cadrul Social Media.

Acest tip de job este, in conditiile actuale, cea mai buna solutie pentru companii si job seekers. Domeniul este la inceput, sunt putine ocazii ca cineva sa obtina un post full time in Social Media. Probabil anul viitor vom vedea mai multi oameni gen Alexandru Negrea in companii. Exista insa o alta oportunitate.

Au aparut, in ultima vreme, mai multe cereri sau intrebari in general legate de intretinerea prezentei in Social Media. Pe aceasta nevoie vad sanse reale pentru un student la comunicare sau jurnalism de a avea un bun start in cariera. Pentru a opera cu o denumire a acestui job, am ales titulatura Social Media Virtual Assistant (este cea mai convenabila denumire din cele care circula in online).

CE PRESUPUNE ACEST JOB?
O persoana care dispune de timp si de capacitatile necesare pentru a prelua custodia conturilor si strategiilor in social media ale unor companii, angajandu-se sa realizeze task-uri precise, de mica si medie anvergura.

CARE SUNT ACTIVITATILE?
* crearea/intretinerea prezentei pe platformele sociale
* crearea si livrarea de continut
* construirea unei comunitati relevante pentru business
* promovarea produselor companiei
* monitorizare, raportare, comunicare continua cu reprezentantii clientului

CE CALITATI TREBUIE SA AIBA CANDIDATUL?
* sa fie prezent activ pe Social Media
* sa aiba experienta relevanta
* sa construiasca o strategie personalizata pentru nevoile clientului
* sa cunoasca tehnic si conceptual domeniul Social Media
* sa aiba un toolbox personal
* sa aiba conexiuni personale si profesionale relevante
* sa fie un bun project si time manager, sa gandeasca strategic, sa inteleaga business-ul pe care il promoveaza.

Post scris de Cristi Ariton, licentiat in sociologie, specializarea HR, si pasionat de HR branding si recrutare pe Social Media.

(foto)

8 comentarii

  1. laurentiu says:

    chiar interesanta meseria, pe bune 🙂

  2. Felicitari ca scrieti si despre oameni ca Sabina!

    Cat despre ceea ce presupune job-ul, nu pot spune decat ca este interesant, obositor dar placut si iti aduce mari satisfactii, cat si informare continua!

  3. Mihai says:

    Foarte interesante activitatile pe care le presupune acest job. Sa speram ca acest domeniu se va dezvolta din ce in ce mai mult si pe la noi.

  4. vLad says:

    un job care nu solicita chiar multa munca , nici intelectuala 🙂

  5. Cristi says:

    Daca toate procesele descrise in articol nu-ti dau masura efortului intelectual depus de un SMVA, imi e clar felul cum intelegi tu businessul si social media.
    Ca sfat gratuit: atitudinile tale rasiste si antisociale, corelate cu o gramatica neglijenta te pot lasa foarte usor in afara mediului organizational (ma refer la ce si cum scrii pe blogul tau).

  6. SabinaC says:

    Bravo Cristi pentru articol. Foarte frumos structurat. SI multumesc de mentionare.

  7. […] Am publicat in Stud-Life nr. 6, pag.94. Stud-life nr. 6, pe manafu.ro (AICI) si (AICI) […]

  8. […] Un nou tip de job: Social Media Virtual Assistant !LINK […]

Comentează