Brand-urile ar trebui sa isi conceapa comunicarea de business dupa modelul furnizorilor de software: Relax, vom avea update-uri, patch-uri, versiunea 0.xx etc.! Nimeni din software nu a facut produsul perfect. Producatorii stiu asta si la fel ar trebui sa stie companiile, in general. Si cumva sa o transmita si consumatorilor.
Ma gandesc ca asa ar fi mai putine reclamatii, mai putini oameni nemultumiti, mai putina frustrare. Nu stiu daca ar functiona pentru toate companiile, dar – zic ca – in unele situatii ar merge. Voi ce credeti?
Nu e asa simplu cum pare. 🙂
Nici macar in software nu e asa simplu cum pare. Depinde si de soft si de metoda de instalare patch. Dar unii instaleaza patch, altii nu, apar probleme de compatibilitate etc, iar firmele de soft trebuie sa sustina, daca nu toate versiunile publicate, macar un numar rezonabil de mare de versiuni si de aici efort suplimentar pe suport si asa mai departe.
Utilizatorii la randul lor nu sunt cei mai fericiti cand dau banul pe un produs si imediat e fortat sa instaleze patch pentru diverse probleme.
E mult mai ok insa daca ii aduce un plus, o functionalitate, un content etc…pentru ca aici practic alegerea e la el. Decide el daca are sau nu nevoie de acel patch.
Comunicarea unui brand se adapteaza mereu deci apar ”update”-uri frecvente. De cele mai multe ori adaptarile sunt de forma si nu de continut. Asa si trebuie sa fie.
Un brand e o entitate care simbolizeaza anumite valori/trasaturi. Nu poti crea un simbol daca ii tot schimbi insusirile. Un exemplu simplu ar fi: Apa calda e simbolizata de rosu iar apa rece de albastru. Daca in fiecare casa in care intri culorile ar simboliza ceva diferit nu am mai putea vorbi despre faptul ca rosul simbolizeaza caldura, cald, apa calda. Inteleg faptul ca tu te referi ca schimbarile sa fie pe axa timp insa efectul e acelasi.