Anunturi de joburi bizare incep sa apara pe piata recrutarii autohtone. Social media strategist, social media evangelist, social media manager si community manager sunt doar cateva din cele mai populare anunturi din aceasta categorie. Inevitabil, ne intrebam, cat de potrivit este un CV obisnuit pentru a aplica la un astfel de job? Iata mai jos o structura de CV utila pentru aplicarea la un job in Social Media:
Pasul 1. Headerul
Organizeaza un header sub forma unei carti de vizita. Include informatii precise, complete si neaparat, datele de contact.
Pasul 1*. Statusul (optional)
In functie de preferinte poti include, imediat dupa header, un status edificator pentru tine. Exemplu: ,,am absolvit in august 2010 un curs de comunicare online furnizat de CODECS” sau, “astept Webstock 2010, Bucuresti’’.
Pasul 2. Formarea academica
Numeste ultima scoala absolvita (poti pune mai multe dar nu include formarea preuniversitara decat daca are o relevanta deosebita pentru jobul la care aplici sau daca e ultima scoala absolvita/in curs de absolvire). Foloseste topicul: specializare, ani de studiu, furnizorul de educatie.
Pasul 3. Componenta sociala
A. Prezentare
Noteaza fiecare platforma sociala pe care ai cont. Adauga, pentru siguranta, un link spre pagina oficiala a platformei respective. Daca anuntul de recrutare iti cere sa adaugi link spre conturile tale, fa asta dupa ce te-ai asigurat ca nu ai restrictionat accesul public. Daca nu, doar precizeaza retelele sociale unde esti activ sau pe care stii sa le administrezi.
Descrie in cadrul fiecarei platforme tipul de continut pe care il postezi sau pe care il urmaresti (a nu se privi in mod exhaustiv : precizeaza detalii potential semnificative pentru angajator). Nu e necesar sa pozezi in candidatul perfect, scrie in cel mai adecvat mod posibil, care sunt preocuparile tale pe Social Media, dincolo de cele personale.
Exemplu: “Pe Twitter postez despre noutati in domeniul IT, pe Facebook updatez statusuri cu linkuri spre anunturi culturale, pe blog scriu despre dezvoltare personala si despre trasee montane, pe Del.Icio.Us am salvate toate saiturile de pe care ma documentez si tot acolo caut sursele de informare online ale unor persoane importante. Folosesc GoogleBuzz doar pentru a comenta alertele Google la care sunt abonat….etc”.
B. Beneficii personale (aici trebuie sa demonstrezi calitatea ta ca user pe Social Media si sa convingi angajatorul ca ai o viziune sociala).
Exemple: “Prin Facebook si Twitter livrez trafic spre blogul personal, al prietenilor”, “pe Facebook promovez evenimentele in care sunt implicat”, “pe LinkedIn si BestJobs imi dezvolt reteaua de contacte”, etc.
C. Rezultate
Scrie cateva aspecte masurabile ale prezentei tale pe Social Media: 400 prieteni pe Facebook (o mica comunitate), 380 urmaritori pe Twitter, 25 de persoane abonate la RSS-ul de articole al blogului, rata medie a contactelor noi pe luna, pe LinkedIn/BestJobs este 10 noi contacte. Daca ai un videoblog pe YouTube pune numarul de persoane care te urmaresc si exemplele pot continua in functie de specificul fiecarui candidat.
C*. Strategii personale (optional)
Daca intentionezi sa iti dezvolti interesul pentru o anumita platforma sociala (un cont de YouTube transformat in videoblog, sa faci un fanpage, etc) descrie sumar ideea ta.
D. Competente dobandite
Stiu sa utilizez platformele wordpress, blogspot, stiu sa editez si sa postez continut video pe YouTube, stiu sa folosesc searchpad-ul CoTweet, stiu sa promovez un eveniment pe Facebook prin Ads-uri, stiu sa folosesc tag-uri pentru a genera trafic, etc.
Pasul 4. Referinte Social Media
Daca esti implicat intr-un proiect online, cere mesaje de recomandare din partea colegilor, sefilor. Acestea pot fi facute sub forma unor recomandari pe LinkedIn, a unor Facebook notes, sau prin articole dedidate pe blog, comentarii apreciative, si chiar, in extremis, printr-o lista cu bloggerii de top care linkeaza spre tine (e doar un exemplu). Daca soliciti recomandari, roaga persoanele respective sa fie specifice in ce priveste abilitatile si competentele tale.
Pasul 5. Experienta profesionala
Nota! Daca ai experienta profesionala pe Social Media, trece-o inaintea formarii academice, imediat dupa header.
Insereaza experienta profesionala folosind topicul: titlul jobului, pozitia, perioada, angajatorul.
Pasul 6. Protocol
Precizeaza foarte clar modul in care vrei sa fii contactat, cerintele tale in ce priveste subiectul discutiei, relevanta in discutie, etc.
Exemplu: “Formulati-va clar obiectivele, oferiti suport pentru interesele mele, considerati timpul meu, dati dovada de pragmatism” etc., etc.
Pasul 7. Alte elemente din CV-ul clasic
Limbi straine, atestate, cursuri, premii, diplome, etc. Aici poti include hobby-urile, o autocaracterizare, obiective de cariera, motto-uri personale, etc.
Nu exagera, nu oferi informatii care fac obiectul interviului, lasa loc de intrebari, nu oferi o enciclopedie personala sub forma de CV, gandeste-te ca Social Media este un domeniu nou, evita cliseele si precizeaza concret ce stii sa faci si cum poti operationaliza cunostintele tale in folosul companiei, racordat la anuntul pentru care ai aplicat.
Constientizeaza mereu faptul ca noutatea jobului iti confera cel mai mare grad de libertate in a manipula pozitiv informatiile despre tine. tine doar de tine sa dai semnificatii pertinente aspectelor sociale in care esti implicat. tine doar de tine sa descrii in CV-ul social abilitatile pe care le ai si pentru care altii ar plati, numai sa le exerciti in interesul lor. E ca intr-o negociere… da valoare pionilor din Social Media!
Post scris de Cristi Ariton, licentiat in sociologie, specializarea HR, si pasionat de HR branding si recrutare pe Social Media.
(foto)
Foarte interesant si pertinent articolul.
Sunt putin reticenta insa vis-a-vis de aplicabilitatea formatului. Oamenii inca nu stiu sa isi scrie un CV clasic, despre care se vorbeste si para-vorbeste de atat timp, din pacate.
Exista insa si o parte buna: cei care vor sti sa-l scrie vor avea un mare plus.
As mai adauga un capitol, care mie mi se pare esential: Puncte tari, pus la inceputul CV-ului din care sa reiese foarte succint care sunt punctele tale forte!
Dincolo de formă și aspect e important ce și cum scrii în CV-ul ăla, în concordanță cu jobul pe care îl urmărești.
Un CV 2.0(mi-e greu să îi zic social) merge făcut pe LinkedIn+Blog, eventual cu cont de Twitter pus ca bonus. E mai important să demonstrezi că știi să folosești rețelele sociale ca unelte decât să desenezi un CV frumos.
Vreau sa iti multumesc pentru articol, o sa imi fie foarte folositor in a-mi crea un CV social de calitate, mai ales ca folosesc intensiv platformele sociale in fiecare zi.
Numai bine!
Pragmatic comentariul tau, dar sari peste niste etape din recrutare, mai bine zis, sari peste realitatea recrutarii. In primul rand, denumirea “web 2.0” e prea abstracta pentru nivelul HRilor autohtoni. In al doilea rand, termenul “social” e cea mai potrivita formulare a esentei “Social Media”. Cuvantul lubrifiaza tranzitia dinspre scoala veche si cea noua a HRului.
Apoi, CV Web 2.0 merge facut pe orice platforma sociala, inclusiv pe Twitter, daca customizezi tema. Problema se pune in situatia aplicarii la un job. Tu spuneai ca CV-ul trebuie sa tina seama de specificul jobului, insa nu uita ca trebuie sa tina seama si de specificul anuntului. Daca angajatorul nu accepta link (desi e job in Social M), ce faci?
Daca CVul Social e parte a dosarului de candidatura dai iarasi de incompatibilitati ,,de forma si continut”.
Ultima ta idee este o faza in sine a recrutarii pentru orice job, prin urmare nu poti neglija contactul mediat de CV, Social, web 2.0 sau traditional. Probarea competentelor nu poate fi anterioara descrierii lor.
Da, e o idee buna, se regasesc astfel de puncte tari pe cartile de vizita, pe verso. Dar, avand in vedere cum se fac CV-urile in Romania si mai ales cum sunt “negociati” subiectiv indicatorii de performanta sau notarea nivelurilor de cunoastere, e mai bine sa nu ii pui pe oameni in ipostaza sa se infurie citind minciuni. Daca ai facut testul Clifton Strengths si ai cu ce sa iti sustii punctele tari in fata angajatorului, e perfect sa le treci in CV.
Nu trebuie sa spui minciuni. 🙂
Daca o dai in de-astea ai sanse foarte mari sa te compromiti in fata angajatorului.
Felul cum iti organizezi CV-ul tine oricum de fiecare si chiar acest lucru poate sa denote multe lucruri despre tine. Mie de exemplu mi se pare util ca la inceputul CV-ului, in cateva vorbe, sa ai o idee despre ce a facut omul respectiv.
Pentru oamenii cu experienta CV-urile pot sa ajunga destul de stufoase enumerand proiectele si activitatile pe care le-au facut.
E doar opinia mea, nu lucrez in HR si nici nu sunt mare specialist, asa ca orice sfat e bine venit.
Nu stiu despre ce e vorba in testul Clifton Strengths.
Eu ma gandeam ca ar fi ok sa incluzi si o scurta autocaracterizare in care sa iti mentionezi punctele forte. Aici punctele de vedere sunt impartite, majoritatea specialistilor sustinand ca treaba asta se face in scrisoarea de intentie aferenta, atasarea acesteia fiind un element de bun simt profesional.
Departe de mine intentia sa iti stric entuziasmul, foloseste-te de dreptul si privilegiul tau de a fi tu insuti in CV in ce priveste forma, continutul, aranjarea informatiilor.
Succes!
P.S. Pana o sa intri in biroul Gallup din Bucuresti ca sa vezi pe pereti evaluarea Clifton a punctelor tari si oportunitatilor de dezvoltare a fiecarui angajat, urmeaza linkul asta: http://strengths.gallup.com/110440/About-StrengthsFinder-2.aspx
Multumesc pentru acest articol! Aveam nevoie de sfaturi concrete pe acest subiect, deoarece vreau sa fac o schimbare dramatica in cariera, spre aceast domeniu.
Totusi, exista companii care livreaza cursuri despre social media, dupa modelul Codecs?
Da… The Connector 😀 … what was I thinking! :))
[…] publicat in Stud-Life nr. 6, pag.94. Stud-life nr. 6, pe manafu.ro (AICI) si […]
[…] de a găsi un job pe Twitter. Cristian Manafu a scris despre cum îți construiești un CV Social (1, […]