Probabil cea mai asteptata parte din sondajul BR2009 a fost cea legata de bani din blogging. Cercetarea refresh.ro si-a propus sa vada care sunt sursele de venit principale in blogosfera locala si cati bani au castigat bloggerii in 2009. Conform sondajului Re:Fresh, volumul total al investitiilor in promovarea pe bloguri a fost anul trecut in jurul sumei de 300.000 euro.
Costin Cocioaba, fondatorul Re:fresh, estimeaza insa o suma un pic mai mare: “O estimare personala, ce ia in calcul datele BR 2009 + date din piata, s-ar regasi in jurul sumei de 400,000 – 450,000 de euro. Nu include agentiile.”
Poate daca am rotunji cu banii veniti din agentii (care nu sunt de neglijat si cu siguranta mai multi), am putea spune ca piata de advertising pe bloguri a fost de jumatate de milion de euro in 2009.
OK, nu sariti in sus! Vad multe nuante in aceasta suma si poate o viitoare editie a sondajului Re:Fresh va aduce mai multe lamuriri, mai ales ca acum vorbim si de campanii pe Twitter si Facebook.
Iata cateva cifre interesante din cercetare:
25% dintre respondentii studiului au declarat faptul ca au castigat bani din blogging.
3% au sustinut faptul ca blogging-ul reprezinta principala lor sursa de venit
10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1000 de euro
25% au derulat campanii de display/branding
18% dintre respondenti au avut articole platite.
4% au vandut publicitate in feed-ul RSS
Pentru datele complete, vizitati refresh.ro aici.
Nici nu stiam ca se pompeasa asemenea sume in publicitatea pe bloguri. Mai ales ca sunt peste 9500 de bloguri in Romania. Procentele mi se par a fi destul de realiste. Romanii nostrii devin din ce in ce mai priceputi la blogging asa ca e de asteptat ca piata asta sa creasca.
Peste 9500 de bloguri? Incearca 40-50k si ne apropiem de realitate. Bine, calitatea lor intra in alta discutie.
Sunt chiar interesante rezultatele.
Tot cautam ceva de genul asta si nu prea gaseam. Ma roade si pe mine o intrebare, ca pe toata lumea de altfel: se pot castiga bani din blogging astfel incat sa fie singura ta ocupatie?
Raspunsul pare a fi ca sub 3%, dar important e ca se poate. 🙂
Eu zic ca suma este mult mai mare.
Primii 50 de bloggeri din Romania au vandut sptiu de reclama in 2009 pe blogurile personale. Faceti si voi un calcul.
Dar pe ce se bazeaza aceste cifre, blogerii mari tin secrete astfel de informatii, iar cei mici sunt multi necontorizati in nici un fel ca venituri. Nu situ daca se poate face o estimare corecta.