La inceputul lunii iulie am derulat un sondaj online despre utilizarea Facebook in Romania. Am inclus in RoFacebook Survey intrebari atat despre felul in care este accesat Facebook la noi si motivatiile utilizatorilor, cat si despre relatia lor cu brandurile. Informatiile despre utilizatori le gasiti aici.
La intrebarea “Ai devenit fan-ul unui brand pe Facebook?”, 64% dintre respondenti au spus “Da”.
Apoi am intrebat: “Ce pagini dedicate brand-urilor / companiilor iti vin in minte?”. Din raspunsurile colectate a reiesit topul de mai jos.
Am gasit interesant impactul pe care il au paginile internationale ale unor branduri mari. Ma refer la Coca-Cola, Starbucks si H&M, branduri care nu au pagini dedicate pentru Romania. Explicatia mea pentru prezenta lor pe aceste locuri vizeaza o data awaraness-ul mare pe care il au pe Facebook (Coca-Cola si Starbucks sunt totusi in numarul 2 si respectiv 1 mondial) si faptul ca, in general, au raspuns sondajului early adopters sau oameni destul de mult conectati la tendintele internationale si bine informati in domeniul social media.
In rest insa, topul reflecta destul de bine brandurile care au fost active local. Includ aici Vodafone, Carturesti, Nokia, Samsung si Dove.
[…] Ce branduri apreciaza romanii pe Facebook (septembrie 2010) […]