Am intrat prima data intr-o cafenea Starbucks in 2004, la Londra. Si in cele cateva zile petrecute acolo, am revenit in acel loc cel putin o data pe zi. Am avut ocazia, un an mai tarziu, sa merg la Seattle, orasul de bastina al brand-ului si sa vad la fiecare colt de strada un Starbucks.
Apoi, iar la Londra, cautand putina liniste pentru a scrie niste articole pentru Biz. De atunci, am cautat un Starbucks in fiecare oras strain vizitat. Intrase deja in cultura sejururilor mele. Acum, ii vizitez cel putin o data pe saptamana. De fapt, acum doua zile, le-am calcat pragul de doua ori in aceeasi zi si am ramas si pentru celebrarea celor 40 de ani pe care brand-ul ii implineste. Pentru mine, Starbucks este un lovemark. Ce inseamna pentru tine?
Pentru mine e un business model creat pe un model de marketing excelent. Nu e un lovemark, dar stiu ca in cafeneaua Starbucks ma asteapta cam aceleasi servicii peste tot.
Pentru mine Starbucks inseamna o cafea pe care o iubesc..si stiu ca peste tot gustul este acelasi.
Pentru mine Starbucks e doar un brand foarte cunoscut si profita la maxim din chestia asta. Din pacate nu imi plac datorita preturilor si mizeriei din localurile lor. Nu generalizez chestia cu mizeria, insa unde locuiesc (Limassol) am fost in 3 locatii Starbucks (am mai fost si in Vienna si cam tot la fel mi s-a parut) si peste tot am dat de mobilier vechi, murdar si neingrijit. Plus ca la ei toate produsele sunt mai scumpe ca in alte localuri similare pentru simplul fapt ca sunt Starbucks. Si nu e vorba ca ar fi musai si cele mai bune – sunt ok, insa se poate si mai bine. Personal prefer Cofee Beanery si Costa Caffee – localuri cu produse bune, preturi ok si ce e mai important mai curate 🙂
Si eu am anumite “obiective” clare cand vizitez un oras strain: Starbucks si Hard Rock Caffe. Vizitarea Starbucks porneste dintr-o intamplare pe care am patit-o la Istanbul: eu beau cafea fara cofeina, in Turcia daca ceri asa ceva se uita la tine crucis si te intreaba daca nu cumva vrei apa calda, asa ca ultima speranta imi ramasese Starbucks. Nu m-au dezamagit si de atunci mi-au intrat la inima definitiv. Starbucks inseamna, pentru mine, un soi de cafenea elitista unde oricand si in orice parte de lume te afli vei gasi gustul cafelei preferate…
E intr-adevar un lovemark si pentru mine – imi place la nebunie cum miroase cand intri in el si ca ai atatea optiuni de arome, your coffee can always be different.
Le-am rasfoit istoria si le admir ideea de a face din ordinary extraordinary.
Tot am zis ca voi citi candva si cartea The Starbucks experience.
Insemna o frisca foarte nasoala in toate cafenelele din Bucuresti. Am mers ceva vreme la Starbucks, am baut de toate, m-am saturat de acel gust si m-am dat pe Gloria Jean’s, care face o cafea mult, mult mai buna.
N-am fost la Starbucks in RO inca, nu au unul in Sibiu, ceva ce mi se pare un mare pacat, aici in centru poti vinde chair si apa de la robinet cu 15 Lei, si cam asa ceva e Starbucks pentru Romani, O cafea care normal e 2-5 Lei acolo e probabil 15-25 Lei (bazat pe idea de o cafea Mocha Venti cu 5$) dar branding-ul si caliatatea egala international (care nu este cea mai buna cafea din lume, dar e buna, in special cele mai complicat preparate) e o chestie importanta, stii ca oriunde mergi ai Wi-Fi, Ceva mancare, si daca ai un Laptop ai ceva sa faci acolo mai multe ore
[…] aflat câteva lucruri săptămâna trecută în cadrul unui eveniment cu prilejul împlinirii de 40 de ani de la înfiinţare – unde am primit şi câteva cadouri – , însă contextul a fost mai puţin fericit […]