In urma cu 2-3 ani, blogurile reprezentau social media. Restul platformelor erau proiecte web 2.0. Astazi, aproape nu mai putem tine pasul cu dezvoltarea lor. Exista atat de multe informatii si noutati, incat ne este foarte greu sa tinem pasul cu tendintele. Mai ales daca ne ocupam cu altceva zi de zi. Un studiu recent spune ca in US peste 50% dintre oamenii de marketing vad o provocare in a tine pasul cu noutatile din social media.
Mai mult, arata care sunt sursele de informare asupra domeniului pentru marketerii americani. Vedeti graficul de mai sus. M-am gandit sa intreb in jur (nu in comunitatea marcom) despre sursele de informare in Romania si am creat sondajul: De unde te informezi despre social media? Am pastrat cat de cat optiunile din studiul facut in US.
Din primele raspunsuri, vad ca posturile pe Facebook, Twitter si LinkedIn sunt sursele principale. Aici ar trebui facuta insa o observatie. Cel mai adesea impartasim pe aceste platforme link-uri spre alte surse de informare (media, bloguri, site-uri de companie etc). Cred de aceea ca ar trebui mai degraba sa alegem sursele finale.
Cu toate acestea, si informatiile sumare vazute pe Twitter, de exemplu, ne pot alimenta cu informatii, mai ales daca vorbim de noutati. Un titlu trimis in 140 de caractere este uneori de ajuns. Raman totusi la parerea ca pentru diverse analize, blog-urile si media sunt sursele pricipale, alaturi de conferinte si seminarii. Voi ce credeti?
Desi am votat, trebuie sa mentionez ca BlogTrip-urile organizate de Bobby Voicu mi-au deschis ochii inspre Social Media (noua pasiune). Se intampla in Iunie anul trecut. 🙂