Mi-am propus recent ceva. Sa scot in fata – pe acest blog – persoane din companii care au clar atributii (si mai ales functii) legate de social media. Cred ca e o buna ocazie de a arata ca apar astfel de job-uri in companii si a vedea ce presupun acestea. Asadar daca ai un job care tine de social media, mi-ar placea sa ne cunoastem.
In completarea, acestei idei, voi populariza pe blog ofertele de job-uri in acest domeniu. Si chiar am una acum, dar astept pe mail si altele (cand vor aparea).
O companie destul de mare (din Bucuresti) cauta o persoana care sa se ocupe de programele sale de social media. Job-ul are un potential bun de dezvoltare profesionala in aceasta zona si ma astept sa vad multe proiecte mari in perioada urmatoare. Cei interesati imi pot trimite CV-urile (sunt parte din echipa de recrutare) pe adresa: manafu [@] gmail [.] com. Se cere evident o experienta minima personala in social media si cel putin un an intr-un alt job relevant in comunicare (online, offline, jurnalism, PR etc). Includeti in CV si detalii despre prezenta / activitatea voastra in social media.
UPDATE: Am incheiat colectarea CV-urilor. Mult succes tuturor celor care au aplicat!
Se pun si persoanele din agentii? 🙂 In mod evident noi avem atributii legate de social media.
Eu sunt angajat pentru new-media la o companie brasoveana (lord of lands)- sper sa nu fie reclama. Ma ocup de blog, cont de twitter, facebook si intre timp le fac si design si campaniile de promovare.
Da, stiu. Am o lista in sensul acesta.
Am retinut. Mersi de info.
Social Media and WoM Enthusiast at trender Solution
Blog, Facebook, Twitter, Hi5 etc 🙂
Eu nu am inteles ce este totusi un “om de social media” din cele spuse mai sus? Variante: manager, specialist sau entry level? Optiuni: geek, evangelist sau alte pomposenii.
Recomandarea mea: sa nu ne mai jucam de la un anumit nivel in sus de-a HR-ul.
Numai bine!
Foarte interesanta ideea. Eu sunt una dintre acele persoane care se ocupa de partea de social media (mai mult Facebook, mai putin Twitter) pentru magazinul online NovaShop.ro.
De ce mai putin Twitter? Aici am lasat loc celor care se ocupa de comunicarea produselor si promotiilor. Eu ma ocup de partea de comunicare a campaniilor, link-uri catre diverse articole de interes din domeniu etc.
De ce mai mult Facebook? Pentru ca aici partea de interactivitate si comunicare cu prietenii/fanii pare a fi la un mod aproape personal, tinand cont de faptul ca aici userii isi incarca pozele (personale, cele cu familia si prietenii sau din vacante), vorbesc despre hobby-urile lor si in general comunicarea este mai putin restrictionata decat pe Twitter. Spre exemplu, in acest moment oferim 2 bilete la un mega-concert din toamna, iar eu ma ocup de promovare (pe Facebook si alte canale) pentru a face cunoscut concursul si a a creste numarul de FANI cu aceasta ocazie. E mult de munca pe Facebook daca doresti sa-ti cresti notorietatea, insa e o treaba foarte creativa si frumoasa, care pe mine ma motiveaza enorm.
Succes si toate cele bune.
M-ar interesa sa stiu in ce domeniu activeaza acea companie si daca se cauta un job de entry level sau la un nivel mult mai avansat.
Multumesc.
Ingenios mod de a privi lucrurile… 🙂
Ai dreptate, sunt multe nuante si difera de la un nivel la altul.
Sunt un pic off topic, dar si un pic on topic.
Am facut social media freelance (colaborare prin agentia de publicitate la care lucrasem pana atunci) pentru un client mare, nu-i zic numele. Cam 3 luni, cat a durat campania (ca asa vad clientii lucrurile, nu-si dau seama ca social media se mananca cu un alt soi de paine si ca nu se face punctual pentru o promotie. Dupa care se mira ca de ce nu dau navala consumatorii).
Am aplicat vreo 6 luni mai tarziu pentru un job de social media manager la ubervu – test practic, insa mi-au raspuns foarte tarziu. Il trecusem (testul) – cu brio, se pare – insa apucasem deja sa ma reangajez in advertising dupa o pauza de 9 luni care am tot incercat sa fac ceva in social media.
Problemele sunt multe si marunte si cred ca au mai fost dezbatute intr-un miliard de cazuri. Cea mai surprinzatoare, pentru mine, a fost faptul ca experienta de 5 ani in comunicarea offline a constituit un dezavantaj, desi am avut o destul de des componente online in campaniile pe care le-am facut (pe vremea in care agentille de online NU existau, sau faceau doar implementare, nu si creatie), plus ca pe plan personal sunt cat se poate de activa in online de vreo 4 ani plini. Social media si blogging. Mi s-a parut uluitor, ca desi eram dispusa sa merg in jos cu salariul (evident), am fost perceputa drept un ,,dinozaur”.
In prezent sunt back to offline. Cred ca exista un viitor in online, insa atitudinea rezervata e o piedica nu doar din partea clientilor, ci si a agentiilor. M-am fript si prefer sa stau unde sunt apreciata. Social media ramane la nivel de hobby.
Multumesc pentru feedback. O sa mentionez ceva lamuritor.
In alta ordine de idei, as vrea sa cunosc si eu un specialist si un manager in social media.
Cele bune!
Scuze pentru inadvertente. 😛 Am scris mult si repede. N-am pixul rosu la indemana, dar le vad.
e un entry level mai degraba, dar foarte ofertant ca proiecte si provocari profesionale frumoase.
nu pot impartasi domeniul deocamdata.
Nu ai pentru ce! Probabil am gresit, dar am dedus ca, din moment ce se cauta “o persoana care sa se ocupe de <>”, compania respectiva are deja programele facute si implicit un specialist sau manager care le-a intocmit, postul respectiv ramanand sa fie ghicit prin eliminare 🙂
Mult succes!
Scuze, nu s-a luat textul din mentiunea . Textul lipsa este “programele sale de social media”.
La modul in care sunt tratati angajatii pe “social media” deci la modul in care se schimba oamenii in aceste functii (vezi exemplul Media 10, cu 1001case.ro si alte rahaturi promovate) – lista va deveni inutila in 3 pana la 6 luni.
Deci daca iti ia 3 luni sa o realizezi, by the time e “out” … e deja moarta.
Eu ma ocup de site-ul unui ziar local 🙂
In momentul de fata lucrez alaturi de Blogway, ca si Community Manager – blogging, facebook, twitter si multa comunicare.
explozia SM duce invariabil catre o reorientare inclusiv prefesionala.
acum zece ani nu existau digital publisheri (la noi) iar acum 20 de ani nu erau network engineers.
Probabil in zece ani vor mai aprea si alte posturi care azi nici nu ne trec prin cap.
daca acum cinci ani agentiile de media nu-si permiteau om de online, azi cred ca nu-si mai permit sa nu aiba cel putin un social media officer.
o alta avalansa de posturi de SM apar in zona de publishing. nu ajunge sa ai un site, trebuie sa stii sa iti tii comunitatea in SM aproape de tine. oamenii interactioneaz acu aplicatiile si cauzele pe facebook, in vreme ce unii clienti (destepti de pe afara, dar si de pe la noi – Twix, Nike) redirecteaza o buna parte din experienta online a audientei si potentialilor clienti (prospects) pe paginile dedicate din SM.
Tavalugul e clar, probabil multi oameni platiti pentru asta nu vor dori sa se dea de gol aici, dar e clar ca activismul online e deja business institutionalizat. V-as pune aici un job description, probavil ca un marketing manager mai old-school nu ar intelege mai nimic din fisa postului, dar peste inca un an doi nu va avea de ales.
Din pacate am un NDA si nu pot sa-l pun aici, cine e interesat ii pot da in articular un extras.
Hello! Eu sunt Cristina, THE cosmo girl din spatele http://www.cosmopolitan.ro, de asemenea sunt si responsabila de prezenta aceluiasi brand in retelele sociale. Din 2008 am inceput promovarea brandului in retelele sociale (cu twitter), apoi facebook, hi5, myspace si youtube.
In rest, citesc tot ce pot de social media, ajut pe altii sa inteleaga ce si cum functioneaza si ma mai supar pe baietii de la facebook cand fac schimbari nasoale prin site 😉
Nice to ‘meet’ you all!
Buna. Eu sunt Sabina Cornovac. La munca am grija de prezenta online a site-ului Dentist.ro si a unor site-uri de companii ale clientilor. In rest, am 7 parteneriate separate pe partea de promovare pe retele sociale si administrare blog.
Eu am doi colegi care fac doar social media pentru clientii nostri de mai bine de un an. Nu inteleg insa de ce ai vrea sa ii cunosti, e un job ca oricare altul 🙂
Eu sunt Social Media and WoM Enthusiast la trender Word of Mouth Marketing Company.
Unele dintre task.uri legate de SM sunt gestionarea blogului si a conturilor companiei pe Facebook, Twitter, Hi5.
Salutare! Eu si Catalin ne ocupam de conturile de Facebook (RevistaCariereRomania), Twitter (revistacariere) si LinkedIn (revistacariere) ale portalului work & life http://www.cariereonline.ro .
Am inceput din aprilie 2010. Cele mai mari provocari vin din partea Twitter, pentru ca e o platforma mult mai dinamica, iar utilizatorii se lasa convinsi cu greu sa urmareasca un brand cu un awareness mic in online.
Legat de partea teoretica, l-am avut profesor la programul de master pe Mugur Patrascu de la iLeo si am incercat sa aplic ce ne-a invatat la curs. Uneori, ne-a reusit. Alteori, am dat-o usor in bara, insa tinem cont de fiecare feedback, fie pozitiv, fie negativ. Cert e ca e o munca dificila care iti cere sa fii prezent permanent. Cei interesati sa o ia pe acest drum pot uita de programul fix!
Mihai
Ai facut master la FJSC? Eu sunt in anul 2 si l-am avut profesor pe domnul Patrascu 🙂 Super profesionist
@Sabina
Subscriu. Am terminat programul de master de la FJSC in ianuarie. Aveam alte asteptari, dar, in cele din urma, am reusit sa raman cu cateva lucruri. Succes la dizertatie!
hello tuturor! frumoasa initiativa, cristi!
eu sunt project managerul care se ocupa de social media in imedia (eva.ro, cinemagia). desi in mod normal nu postez efectiv updateuri pe facebook/twitter, raspund de strategie, planificare, campanii, evenimente etc. stabilesc impreuna cu redactiile directia comunicarii in zona asta si ma ocup de componentele social media corespunzatoare tuturor proiectelor din firma. fac asta aici de mai bine de un an.
sunt demne de lauda businessurile care iau social media in serios acum. merita aplauze insa cele care luau social media in serios acum un an sau doi 😀 abia astept sa creasca lista asta. inca o data, bravo cristi pentru initiativa!
Dacă s-a dorit să se vadă puţină competiţie privind abilităţile fiecăruia de a se vinde, au ieşit destul de multe lucruri în evidenţă.
Mă întreb câţi au aplicat cu poziţia şi câţi au aplicat cu rezultatele pe care le-au avut?
PS: mă rog, cei care au avut voie, şi nu au fost constrânşi de NDA-uri, să îşi asume anumite rezultate.
Acum am gasit postul (urmare a postului II).
Imi place domeniul dar il analizez mai mult prin prisma managementului riscului de securitate personala: cadru didactic facultate (risk management, information security).
Te astept la Iasi cu evenimente similare!
[…] Primul anunţ public pentru un job de specialist de social media a fost dat pe acest blog. Tot pe acest blog, spun acum că noile cariere în comunicare se construiesc mai uşor dacă alegeţi digitalul. Aşadar puneţi mâna şi învăţaţi digital marketing! […]
[…] agenții), dar nu îmi amintesc să fi întâlnit pe cineva la nivelul job-ului deschis atunci de BCR. Aș putea aprecia așadar că profesia de specialist social media nu are mai mult de 5 ani în […]