Initiative Romania a anuntat astazi editia pentru 2010 a Media Fact Book. Am scos si eu mai jos cateva cifre care mi s-au parut interesante. Cei pasionati de domeniu pot descarca raportul de aici.
In 2009, piata totala de media (cheltuieli pe reclama) a scazut cu 37% in valoare neta, ajungand la un nivel chiar mai jos decat cel atins in 2006. Print-ul a fost cel mai afectat medium, scaderea cheltuielilor fiind de 55%, si este urmat de outdoor care a pierdut 40%. Internetul a pierdut doar 19% in 2009. Insa in primele trei luni din 2010, publicitatea online a inregistrat o crestere de 40% fata de perioada similara din 2009.
FOTO: MONEY / ARESAUBURN
ceea ce rezulta din articolul tau este faptul ca piata de media se va concentra mai mult pe online incepand cu anul acesta. daca anul trecut multi erau confuzi, anul acesta se vede clar ca marea majoritate a companiilor au decis sa-si “bage” banii in online(mai ieftin si mai eficient).
pare bun
Nici nu inteleg de ce au bagat oamenii atat de multi bani in niste campanii care erau foarte greu de masurat.
Tirajele si ratingurile TV nu se pot compara cu statisticile web, statistici care sunt la milimetru.
Ce estimari, ce vrajeli (un ziar e citit in medie de nu stiu cati insi si alte chestii de genul) …
Nu nene, date EXACTE.
Rezultate masurabile.
blah blah blah …