Am fost dimineata la evenimentul de lansare a programului “Voluntar de profesie“, initiat de Fundatia Vodafone Romania. Am dat live pe Twitter cateva detalii despre campanie, insa am revenit pentru a oferi si eu un impuls celor care si-au dorit sa contribuie ca voluntari dar au fost retinuti de job sau mai bine zis, din motive lesne de inteles, au nevoie de un venit lunar stabil.
“Voluntar de profesie” – un program cunoscut international sub numele World of Difference – isi propune sa implineasca dorinta de a fi voluntar pentru 8 persoane. Pe scurt, Fundatia Vodafone asigura salariul pe durata programului, oferind siguranta financiara necesara persoanelor implicate. Evident, reintoarcerea in campul muncii tine doar de buna relatie dintre angajat si angajator.
Iata cateva detalii esentiale:
- 8 persoane au sansa de a lucra timp de 4 luni in proiectele dezvoltate de ONG-uri din Romania.
- 2 din cei 8 voluntari vor fi selectati din randul angajatilor Vodafone
- Programul efectiv se desfasoara in perioada septembrie – decembrie 2010.
- In perioada 17 mai – 6 iunie au loc inscrierile candidaturilor voluntarilor.
- Persoanele care doresc sa candideze trebuie sa obtina, in prealabil, acordul ONG-ului pentru care opteaza.
- Urmeaza completarea unui formular pe www.fundatia-vodafone.ro
- Domeniile vizate sunt cele ale educatiei, sanatatii, prevenirii abandonului familial, programe pentru copii si varstnici.
- Fundatia Vodafone asigura salariile curente ale voluntarilor si chetuielile administrative, pe toata durata programului.
- Suma maxima asigurata lunar ca salariu pentru un voluntar este 1.000 euro net.
- Candidatii vor fi selectati de catre un juriu format din membrii board-ului Fundatiei Vodafone.
Imi dau seama ca pana la urma tot cei cu sange de voluntari in vine vor participa. Este bine insa ca exista aceasta sustinere, ce ofera un confort persoanelor implicate.
Oare cati voluntari vor aplica cu intentia sa lucreze la fundatiile lui Patriciu si Voiculescu? Si va fi ales vreunul?
Intrebarea are ca scop nu obtinerea unui raspuns numeric, ci o tema mai larga: e suficient sa faci un ONG, care sa apara public cu initiative umanitare, pentru a cosmetiza imaginea companiei/persoanei din spate? Deoarece cele mai multe ONG-uri sustinute de companii, ale caror nume le si poarta, sunt fix exercitii de imagin/branding.
Oare FNI sustinea si el o fundatie?
Insa tot nu vad legatura dintre fundatia unei companii privata globala (Vodafone) cu fundatiile unor fosti securisti!