Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung, potrivit rezultatelor Brand Community Power Model, studiul derulat de B&P Brandivia si GfK Romania. Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, 3 dintre ele fiind “marci de rasfat” – cafea si ciocolata.
Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis – rezervat, pionier – sustinator, functional – emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii.
Din 2003, revista Biz si Synovate realizeaza anual clasamentul “High Impact Brands”. Topul brandurilor cu cel mai mare impact in Romania este realizat combinand gradul de recunoastere spontana si scorul obtinut pe cinci factori cheie: popularitate, incredere, prestigiu, optimism si inovatie.
Mâncarea e pe primul loc la români! A fost realizat un studiu similar in Ungaria si se observă clar o diferență de comportament. Acolo pe primul loc e un produs unguresc – am uitat cum se cheamă, un baton de ciocolată parcă – și apoi sunt câteva brand-uri de ”outdoor” să zic așa – articole sportive, etc.
Am devenit doar niste consumatori si chiar ne place starea asta dupa cum se vede
gresit,
coca-cola nu e brandul cu cea mai puternica comunitate
In ultimii 5 ani pot sa spun ca doar o data pe an am vazut prin paharul vreunui prieten ceva produs de Coca-Cola