Am fost intrebat recent de cateva ori: “Cat va creste Facebook in Romania anul acesta?”. Raspunsul meu, fara sa fi cugetat prea mult, a fost: “Va ajunge la 3 milioane de utilizatori!”. Evident, nu am de unde sa stiu ca asa va fi. E o “guesstimare”. Ma uit insa la cresterea din ultimele sase luni, la faptul ca acum sunt peste 1,2 milioane de utilizatori si la reclamele TV care promoveaza reteaua.
Am numarat pana acum 6 branduri care au inclus in reclamele lor mai mult sau mai putin explicit o referire la Facebook: Vodafone, Nokia, Cosmote & Samsung, Orange si 7 Days.
Un alt punct de sprijin pentru estimarea mea este dat de faptul ca jumatate din romanii online nu au folosit pana acum retelele sociale, dupa cum spune un studiu comandat de Mediafax.
In orice caz nu-l va devansa pe Twitter. 🙂
Sigur ca va creste numarul utilizatorilor, asta datorandu-se nu numai reclamelor de la tv, cat si blogurilor si bloggerilor care prin posturi sau prin widget-uri promoveaza facebook-ul. Saptamana asta mi-au cerut vreo 10 prieteni sa le zic ce si cum despre facebook. Mentionez ca toti sunt haifaivisti, lucru care cred ca face trecerea mai usoara de la hi5 la facebook, decat de la intrator obisnuit pe net la om cu profil pe facebook. Mai mult, cred ca majoritatea viitorilor feisbuchisti va fi formata din haifaivisti reorientati sau reformati 😛
sanatate…
intrebarea are trebui reformulata: nu cat de mare va fi facebook in 2010 ci cat de relevant va fi facebook in 2010. cadem in aceeasi greseala facuta in cazul broadcast media: ne intereseaza numerele nu relevanta, continutul, interactivitatea. pacat sa transformam retelele sociale in “noul TV”.
Te salut si in noua ta casa. Cam tarziu, e drept dar….
Unii renunta la FACEBOOK. Oricum e un virus.
O zi minunata iti doresc
p.s. am sa trec la link-ul tau noua adresa, la mine pe blog
Ce sa zic!? TV-ul “ruleaza” inca si daca ies din casa imi dau seama de ce. Retelele sociale au sanse mari sa faca mai mult bine decat TV-ul si atunci numerele vor fi relevante.
Cred ca exista o elita in toate domeniile si pe toate canalele, insa nu ar trebui sa ne temem ca tot Hi5-ul se muta pe Facebook! Facebook nu este al nostru decat in conturile noastre!
Apoi pentru un comunicator (de orice fel ar fi) numerele sunt importante, nu?
numerele sunt importante pentru orice comunicator de moda veche, pre-2008. Astia erau si sunt inca pasionati de numere si nu inteleg viata decat daca o cuantifica in TRPs si cati euroi au dat pe POINT. Daca ar iesi mai mult din birou (pe un alt traseu de acasa la multinationala si apoi la agentie, tot multinationala) si-ar da seama ca moda marketingului de “intrerupere” a trecut. ei se tot intreaba cat mai creste facebookul ca sa poata sa-si faca un calcul eventual cam cati TRPs ar cumpara cu 150,000 de Euro. Aberant. noul marketing inseamna mai intai cine, unde, si apoi cat (adica segmentare psiho-demografica, context, si dimensiune audienta). Altfel, ne vom gasi in situatii hilare de-a dreptul – am avut o situatie in aceasta iarna cand pentru un client, pentru a avea un Reach @ 3+ pe o campanie pe statii mici pentru un produs premium, healthy living style (target A, B, C) am primit o planificare ce continea Kanal D cu “Nora pentru mama”. Cam acestea sunt consecintele planificarii si a marketingului pe numere (demografice). Marketing pre-criza vs. Realitatea dura a deceniului 2010 – 2019.
prostii . the same hi5!