Incep sa ma uit din ce in ce mai mult la studiile care apar despre social media. Cum este si cel despre legatura dintre vanzari si implicarea in social media a brandurilor. Pe scurt, mai mult de 50% dintre utilizatorii de Facebook sau Twitter vor cumpara cel mai probabil brandurile pe care le urmaresc.
Mai precis, studiul realizat de Chadwick Martin Bailey si iModerate Research Technologies arata urmatoarele rezultate:
Nu stiu daca o sa se intample si in .ro asa. Noi suntem cu un pas in urma in materie de social media, dar dupa cum am spus in articolul despre Facebook, ne adaptam repede. Eu zic ca ar trebui initiata o campanie pe bloguri de sustinere a social media.
@Adi cine “sa sustina” social media pe bloguri?
Factorii de decizie din companii trebuie sa se convinga (sa fie convinsi) de beneficiile pe care le aduce o strategie de social media bine implementata. Intr-un ritm mai alert decat cel ce survine ca urmare a directiilor primite de la “centru” in cazul multinationalelor.
Sunt oameni care organizeaza evenimente, conferinte, workshopuri de ani de zile pe tema asta, dar eu cred ca e nevoie si de o implicare mai mare a agentiilor (care se doresc a fi) interactive. Si ma refer la initiative publice, nu pitchuri.
@Daniel Companiile merg unde sunt clientii. Ele nu promoveaza social media, ci utilizeaza social media. Trebuie informati oamenii care nu sunt in online si incurajati sa incerce social media, iar asta o pot face chiar bloggerii. Am scris mai multe despre astea pe blog.
Nu am spus ca firmele trebuie sa promoveze social media, ci agentiile care lucreaza pentru aceste companii. Dar sa se implice intr-o formula publica, nu doar prin argumente si slideuri in timpul pitchurilor.
@Adi Cum pot fi oamenii care nu sunt online incurajati de catre bloggeri? E o contradictie aici.
Iar bloggerii la care te referi tu, si in special gazda noastra, fac mult mai mult decat campanii pe bloguri.
Ma repet, cuvintele cheie in toata aceasta chestiune sunt: “factorii de decizie”, “cei ce controleaza bugetele”.
@Daniel
Cand spun oamenii care nu sunt in online ma refer la cei care nu au un blog/site sau cont pe Twitter, cei care citesc dar nu se implica.
Ai dreptate, sunt bloggeri care se implica si ii felicit. Dar din 40 000 de bloguri nu stiu daca sunt 100 de bloguri/bloggeri care chiar fac ceva pentru promovarea social media.
Ma intreb, ce interes ar avea companiile(prin agentiile care lucreaza pentru ele) sa-i convinga pe oameni sa foloseasca social media? Logic gandind, ar putea folosi acei bani pentru advertising direct, de ce sa-i duci pe social media si apoi sa iti prezinti produsul?
Pari un tip serios care are ceva de spus. Mi-a facut placere sa discut cu tine. Ai blog?
Social media este o unealta interesanta de marketing, dar in acest moment in Romania nu aduce o crestere in vanzari atat de mare. In Romania social media este interpretat drept o unealta prin care fiecare isi poate spune parerea, oricand si oricum. In strainatate lucrurile sunt vazute, construite si folosite un pic diferit.
Sigur ca in Marea Britanie sau SUA lucrurile stau altfel.
De exemplu acolo o florarie nu poate avea o opinie legata de social media. La fel cum poate avea o persoana de pilda. Chiar daca ea lucreaza la o florarie online.
Sau daca tot posteaza o opinie isi scoate si brandul in fata. Adicatelea nu e o florarie ca oricare altele.
Intrebare la obiect: Cum stie o florarie ca utilizarea social media nu aduce o crestere de vanzari atat de mare (comparativ cu …?) Ce a incercat o florarie si nu a avut succes?
Daniel Ion,
Fiecare interpreteaza lucrurile in felul lui. Ce business ai tu iar social media ti-a crescut vanzarile cu x%. Arata-ne si noua studiile ca murim de curiozitate.
Hai la rautati inainte, cu munca mai slab asa…
Manafu, nu ar trebui sa aprobi comentarii care nu sunt la subiect.
Sanatate,
Marius Dosinescu