Imi dau seama ca desi se vorbeste despre social media de ceva vreme si din ce in ce mai multe persoane si companii sunt prezente in zona, vorbim de un teritoriu vast inca neocupat. O companie are foarte multe motive acum de testa social media, iar daca o face acum, indiferent de rezultate, castiga ceva.
Daca experienta in social media nu a fost una placuta sau nu a avut rezultatele dorite, atunci compania se poate bucura ca nu a pierdut multe resurse (vorbim de no-cost sau low-cost in multe cazuri), a testat intr-o zona nedescoperita, unde concurenta poate nu sta la panda, si, in cel mai fericit caz, a invatat ceva pentru viitor.
Daca insa actiunea a avut rasunet, atunci ar trebui sa se gandeasca ca poate a atins “first-mover advantage“. Si mi se pare interesanta ideea asta.
Recent, am facut chiar un test. Am intrebat intr-un grup: “Care credeti ca este cea mai cunoscuta campanie pe bloguri?”. Raspunsul a fost cel asteptat: Audi A4. Da, “Generatia A4” se bucura si astazi de renume foarte bun, desi site-ul a fost inchis de mai bine de un an, iar blogosfera a avut de atunci nenumarate campanii din domeniul auto.
Cred ca am mai povestit asta. Mi s-a intamplat la o intalnire sa fiu fata in fata cu cineva care imi povestea cu entuziasm cat de tare a fost campania Audi. Nu stia foarte multe despre ce a fost exact, dar era impresionat de ce facuse brandul auto. La final, i-am spus: “Stii, eu am fost implicat in campania aia?!”
Incerc acum sa gasesc si alte exemple de “first-mover advantage” din social media de la noi. Cine ar mai putea fi?