Am incercat pe blog sa aduc din cand in cand tendinte, idei si noutati din social media. Ce-i drept, au fost mai mult legate de bloguri. Am vorbit si despre blog trolls (2007) si despre astroturfing (2006), doua fenomene care nu fac cinste blogosferei. Zoso a scris ieri despre o noua specie: “trollii de companie“.
Trolling-ul nu este o indeletnicire noua, insa astazi, cand vorbim de puterea si importanta social media, poate fi o problema serioasa pentru companii. Atat pentru cele care risca sa devina victime, cat si pentru cele care practica trolling-ul.
In general, sunt afectate companii mari, cu produse si servicii de masa, ce activeaza in domenii cu competitie puternica si in care “subiectivismul oamenilor obisnuiti” pot influenta vanzarile sau destinul unor branduri. Cu toate acestea, poatea avea un impact mai mare si un efect rapid asupra afacerilor mai mici.
De cealalta parte, se vehiculeaza fie ca unele agentii de PR au oameni dedicati pentru trolling, fie ca exista mici firme specializate in a “interveni in discutii”.
Ce ar trebui retinut…
Orice companie (mare) ar trebui sa isi monitorizeze brandul in mediul online. Preventiv. Cei care practica trolling-ul ar fi bine sa tina minte vorba: “Three can keep a secret if two are dead“.
Pe langa trolls, mai exista si shills, acele persoane care au o atitudine pozitiva, constructiva si binevoitoare, dar o agenda ascunsa in favoarea unei anumite entitati.
Data viitoare probabil vom vorbi despre sock-puppeting. Ca avanpremiera, va recomand un articol din NY Times pe aceasta tema.