Pentru multi, social media este deja o sintagma overused. Pentru cei mai multi este un teritoriu nou. Anul 2009 a fost momentul in care putem spune ca social media s-au “dezlantuit”. Twitter si Facebook au intrat in vocabularul multora si exista deja persoane active pe mai multe platforme de comunicare. Si nu doar cu un ID creat candva toamna trecuta.
Ce va fi in 2010? Voi incerca sa raspund (si eu) la aceasta intrebare in cateva posturi. Incep cu…
Social Media Specialist
Mai in gluma, mai in serios, la finalul lunii decembrie, un blogger s-a apucat sa numere expertii in social media cu cont pe Twitter. Si a gasit peste 15.000 de persoane. Mai precis, 15.740. In plus, in ultimele doua luni, am citit mai mute posturi (scrise de nume sonore in US) despre “Cum sa te feresti de falsi guru“.
Noi suntem inca la inceput.
Am cautat si eu pe Romania si am descoperit doar 26 de conturi de Twitter care si-au trecut in bio sintagma “social media”. Sunt, fireste, mai multe, dar mai greu de depistat.
Sunt insa putini cei care au in job description atributii legate de social media. Si nu ma refer aici la cei care printre altele se ocupa si de contul de Twitter sau pagina de Facebook a companiei, ci la cei care isi ocupa mai tot timpul la munca cu asemenea indeletniciri. Numarul lor va creste in 2010.
Motivele?
- Deja exista companii care integreaza competente de gen. Doua exemple recente: DivaHair.ro a anuntat un job pe Succes Dublu, iar BitDefender are un post disponibil in grupul Social Media Network de pe LinkedIn.
- Clientii vor cere agentiilor servicii specifice. In cateva agentii de PR si companii se incurajeaza interesul pentru social media si chiar sunt oferite diverse servicii unor companii.
- Raman din ce in ce mai putine publicatii pe piata si deci mai putine “tinte” pentru actiunile de PR.
- Companiile vor simti pe propria piele efectele social media asupra brandurilor lor si de aici nevoia de a avea un angajat sau consultant in domeniu.
Voi cum vedeti evolutia acesui job? Si unde credeti ca vor aparea mai multe posturi: in randul companiilor mari sau in cele mici si mijlocii?