Am cautat astazi timp de 15 minute noua telecomanda de la Apple. Ma gandeam ca doar ea merge la noul meu MacBook, care din pacate nu e dotat cu infrared receiver pentru a functiona cu vechiul model. Ma rog, nu merge.
Am abandonat deci cautarea. Am ramas cu un soi de frustrare privind optiunile de navigare pe care mi le-au oferit magazinele online locale. Asa mi-am adus aminte de studiul lui Liviu Taloi despre usability in e-commerce, anuntat la NetCamp si finalizat recent. Daca citesti acest post si esti interesat de comertul online, iti recomand studiul lui Liviu.
Si ca sa scap de toata frustrarea (cel putin pentru moment) am strans si eu din scurta mea experienta de astazi cateva idei pentru cei din domeniu.
Sunt cateva lucruri esentiale pe care ar trebui sa le aiba un magazin online (in opinia mea):
- Contact rapid – Plasarea intr-un loc vizibil a unei modalitati de contact (telefon, messenger, Twitter etc). Si daca ofera variante multiple de abordare, cu atat mai bine.
- Meniu categorii produse – Nu ar trebui sa lipseasca daca vinzi produse din anumite categorii. Si ar trebui sa fie complet.
- Cautare – In primul rand, nu ar trebui sa lipseasca. Apoi, la fel ca la Contact, ar trebui pozitionata cat mai vizibil.
- Descrieri produse – Ar trebui sa ofere cat mai multe detalii. Si sa fie accesibile si din rezultatele unei cautari.
Stiu, aceste observatii sunt de bun simt si cele mai multe shop-uri online au bifat deja aceste lucruri de baza, insa eu am tinut sa le precizez dupa ce am “suferit” din cauza lor cautand doar pe trei site-uri dedicate Apple. Dintre ele, cu Mar.ro m-am impacat cel mai bine.
Voi cheltui banii de pe cardul BRD – ePayment cel mai probabil pe o telecomanda universala Logitech, pe care am vazut-o mai demult pe eMag.
Experiment cu cardul dedicat platilor online: BRD ePayment –
Plateste online cu cardul BRD ePayment si castigi de 2x mai multe reduceri!