MANAFU*

Abonamente Evensys

Blogs: Cum ma influentezi

“Influentat” de un post scris recent de Chris Brogan, am cautat si eu cateva sfaturi pentru cei ce inceraca sa ma influenteze. Dar nu doar postul lui Brogan m-a influentat, ci si cele cateva e-mail-uri pe care le primesc saptamanal, in care cineva incearca sa obtina ceva de la mine, in majoritatea cazurilor printr-o abordare gresita. Iata ce a iesit:

Trebuie sa stii cateva lucruri despre mine. Chiar mai multe.
Multi dintre cei care ma abordeaza vin la mine pentru ca “au auzit ca sunt un blogger cunoscut” sau cineva le-a recomandat sa ma contacteze din acelasi motiv. Abordare gresita. Eu nu caut o recunoastere pentru blogul meu. El face parte din acel mix de activitati care imi definesc existenta in comunitatea online – media – marketing in care sunt prezent. In plus, acele persoane imi lasa impresia ca vor sa ma foloseasca.

Foloseste e-mail-ul. Nu ma suna.
Nu imi place sa vorbesc la telefon. E si motivul pentru care am ramas cu BlackBerry. Il folosesc mai mult pentru e-mail-uri. Si nu scrie romane. Spune-mi de la inceput ce doresti si ce pot face pentru tine si dezvolta apoi sau da-mi un link sa citesc mai mult. Trimite de pe adresa personala si daca nu ne cunoastem, da-mi si un link de pe LinkedIn. Imi place insa sa stiu cu cine vorbesc.

Nici intalnirile nu imi plac.
Ne intindem prea mult in intalniri si uneori chiar nu e cazul sa ne vedem. Am rezolvat multe pe e-mail sau la telefon, daca era urgent. Daca tii sa ne intalnim totusi, vino la mine. Cere-mi 20 de minute si probabil le voi acorda. Hai totusi, mai intai, sa incercam sa ne intelegem pe mail.

Daca e important, insista. Dar sa fie cu adevarat important.
Vlad Stan raspunde la e-mail-uri intr-un interval cuprins intre o zi si 2 saptamani. Fara sa imi pun asta in minte, cam la fel se intampla si in cazul meu. Daca nu raspund, nu ma supara un reminder. Doar ca, din motive destul de obiective / subiective, nu raspund chiar la toate e-mail-urile. Unele chiar nu cauta un raspuns sau pur si simplu sunt friend spam.

Afla ce imi place. Si ce nu ma intereseaza.
Cineva mi-a oferit candva o masina de teren, tocmai buna pentru urcat pe munte. Am refuzat politicos. Adevarul e ca nu imi place sa “ma dau” pe coclauri. Incearca la Radu Ionescu sau Doru Panaitescu. Ma intereseaza tot ce e nou, inedit sau are ceva special. Imi plac brandurile, deci cu cat e mai mare marca, cu atat mai mult ma intereseaza. Nu as testa un laptop Toshiba, dar as incerca un eeePC 1008HA Seashell.

Vezi cu cine ma intalnesc. Din ce grupuri “fac” parte.
E foarte simplu sa stii cine imi sunt omologii. Vezi alaturi de cine apar in poze, la ce evenimente merg si pe cine urmaresc pe Twitter. Vezi cine e in Web-Club. Acela e grupul meu. Nu ma scoate din mediul meu si nu ma pasa la gramada.

Nu rata evenimentele. N-ai cum sa ma ratezi acolo.
Evenimentele (de orice tip) au ca principala intrebuintare crearea de contacte sau intarirea unor relatii. Cu un “Salut!” imi poti spune cateva cuvinte si obtine un “Da-mi pe mail!”. Am dat mana. Ai deschis o usa. E un inceput bun pe care il apreciez.

Fii interesant. Sau ofera-mi ceva interesant
Am refuzat cele mai multe oferte legate de blogul meu: de la campanii la teste ori invitatii la diverse evenimente. Timpul meu e limitat si aleg doar ce e foarte interesant. Si neaparat relevant pentru mine. LG, Mastercard, Audi, Booq, Fiat sau BMW au stiut cum sa ma influenteze. Vezi ce am scris despre ei, ce au pus pe masa.

Ce alte cai de influentare mai vedeti?

Comentează