De cand cu competitia intre Ashton Kutcher si Larry King si primii pasi pe Twitter facuti de Oprah, media si analistii vorbesc despre un “turning point” pentru micro-blogging, iar in blogosfera internationala s-au starnit cateva valuri de indignare din partea “primilor veniti”, a pionierilor, a celor pe care ii numim “early adopters“.
Acest val a generat aparitia unui site precum HereBeforeOprah.com sau a unei actiuni pentru a reduce numarul de followers ai lui Kutcher. Cineva a scris chiar un tutorial despre cum sa scapi de cele doua celebritati pe Twitter.
Dar ce are lumea cu cei doi? Kutcher a reusit performanta de a detine primul cont cu peste 1 milion de followers, iar Oprah a avut 73.000 de followers dupa ce a trimis primul sau tweet.
Desi aceste performante ar trebui sa ii bucure pe utilizatorii de Twitter, multi s-au aratat nemultumiti. Pete Cashmore (Mashable) explica aici sentimentul de indignare ce i-a cuprins pe unii utilizatori de Twitter, dar mai ales le ofera o perspectiva pentru a trece peste acest moment.
Intrarea vedetelor in tweetosfera nu va ramane fara urmari. Jeremiah Owyang expune cateva dintre efecte aici. Dintre observatiile sale “mi-a facut cu ochiul” ideea: “The geek ‘A-List’ early adopters seek a new stage“.
Am vazut si in blogosfera noastra ca in ultimul an numarul celebritatilor cu blog a crescut, iar Top 10 ZeList are mari sanse sa fie dominat de nume din media. Cabral este de cateva saptamani pe prima pozitie, iar blogul lui Mircea Badea inregistreaza probabil cea mai rapida ascensiune in ZeList din ultima vreme.
Owyang spune despre A-List Bloggers si Twitter: We’re already starting to see some early adopter geeks, those that first experimented and evangelize the tool to seek other communities to join that aren’t saturated… Expect the early adopters to shift back to blogs, Friendfeed, or put up stronger filters in Twitter. The power is shifting back, and the bruised egos will force them to move on.
Cum la noi Twitter e inca mic copil, pot doar sa ma gandesc la blogosfera clasica si sa ma intreb daca unii A-List Bloggers vor cauta sa intre in alte zone mai putin explorate. Dar nu imi fac mari sperante. Exista o diferenta de pozitionare intre A-List Bloggers din Romania si cei internationali.
Bloggerii mari de afara cauta mereu sa adopte noi instrumente care au potential sa cunoasca succesul dupa o vreme. Bloggerii cunoscuti de la noi ar fi mai bine sa ramana in mijlocul “aglomeratiei” si sa se faca auziti cat mai tare. Daca s-ar desparti de “zgomot” ar putea pierde atentia media, a publicului si chiar a advertiserilor. De aceea, cred ca vom vedea mai degraba un marketing personal mai puternic din partea bloggerilor de top locali decat o lansare in noi teritorii.
Cum n-am mai facut de ceva vreme un sondaj, va invit sa il completati pe cel de mai jos. Chiar sunt curios sa vad cum apreciati prezenta celebritatilor locale in blogging.
Te deranjeaza intrarea vedetelor in blogosfera? |
Da Da, dar doar a unora Nu |
In timp ce ma documentam pentru acest post, am vazut ca o alta celebritate isi incearca norocul cu o actiune in US. Actorul Hugh Jackman a promis ca va dona 100.000 $ acelei cauze nobile care il va convinge in 140 de caractere sa o aleaga.
P R O M O
MICROJOBS.RO: JOB-URI VIA TWITTER
SOCIAL MEDIA TRAINING: O NOUA EDITIE PE 7 MAI
STRATEGIST.RO: BLOG DE SOCIAL MEDIA