MANAFU*

Abonamente Evensys

Comportamentul utilizatorului de Internet roman (3)

rsz_877239_work_1Atunci cand cumpara online, internautii sunt influentati in principal de prezentarea atractiva a calitatilor produsului, gama larga de informatii privind produsul, posibilitatea de a compara preturile pentru acelasi produs la mai multe magazine si timpul economisit prin cumpararea online. Aceasta este una din concluziile studiului “Internetul si comportamentul utilizatorului roman’’, realizat de eResearch la comanda iLeo.Cercetarea a mai aratat:

  • 42% dintre persoanele intervievate au declarat ca au achizitionat produse online in 2008
  • S-a preferat achizitionarea online de cadouri , produse sau servicii IT/software/calculatoare sau componente pentru calculatoare si articole sportive
  • Cel mai des achizitionate produse au fost mancarea gata preparata, cadourile, si produsele IT
  • Cel mai rar sau chiar deloc produs declarat a fi achizitionat online este mobilierul

Motivele pentru care cei 58% dintre respondenti nu au apelat la mediul online pentru achizitionarea de produse vizeaza lipsa increderii privind produsul prezentat online (“nu pot cumpara doar dupa imagine”), precum si lipsa unui card cu care sa se poata efectua platile online. In categoria alte motive invocate: intra “nu imi permit sa cumpar online” si “obisnuiesc sa cumpar offline”.

Comentează