In urma cu mai bine de un an (sau poate chiar doi) ma uitam sceptic la cei care foloseau Twitter. Era enervant sa vezi tweet-uri despre ce a mancat nu-stiu-cine sau la ce ora tarzie s-a trezit alt nu-stiu-cine. Lumea folosea Twitter ca sa raspunda pur si simplu la intrebarea: What are you doing?
Intre timp lucrurile s-au schimbat sau au evoluat. Putini sunt cei care isi mai “toarna” acum viata pas cu pas pe Twitter. In schimb, cautam interactiune si informatii, noutati sau feedback.
Interesant e ca marea majoritate nu cauta un scop pentru activitatea de pe Twitter. In blogging-ul clasic, am recomandat mereu gasirea unui scop al jurnalului. Si desi cei mai multi bloggeri, ma rog, posesori de blog nu cauta unul, cei care sunt cunoscuti sau au vazut utilitatea blogging-ului in business l-au gasit.
Parerea mea e ca blogging-ul de dragul blogging-ului nu e de fapt blogging. Dar aceasta e o discutie lunga, amendata de insasi definitia blogging-ului: ceva scris pe Internet de o persoana sau mai multe fara sa urmeze reguli si fara sa aiba neaparat un inteles.
Ma astept ca in curand sa gasim fiecare un scop pentru a pastra contul de Twitter. Simpla conversatie nu va mai fi de ajuns. Cand ajungi sa ai sute si chiar mii de followers, vei cauta o strategie, vei aplica diverse tactici de influentare, atragere a atentiei si generare de feedback.
Observatia este valabila si pentru branduri.
Acest articol face parte dintr-o serie noua de articole dedicate social media, ce vor fi grupate in seria Strategist.
p r o m o
Cum creezi o strategie de social media pentru brandul tau?