Probabil cele mai multe publicatii de astazi vor ajunge doar in varianta electronica. Asta ar trebui sa aiba in minte acum publisherii si ar trebui sa porneasca demersurile online chiar acum. Cu aceasta idee am ramas dupa ce am citi raspunsul lui Orlando Nicoara la intrebarea: Ce tactici / strategii ar trebui sa adopte ziarele si revistele pentru a supravietui?
E simplu, trebuie sa investeasca in online!
E o chestiune de schimbare a generatiilor. In momentul in care generatia +40 (hai, +35), adica cei care cumpara print acum, o sa dispara, atunci printul va avea cele mai mari probleme. Desigur ca vor ramane ziare si reviste tiparite dar, as paria eu, la un 10-20% din cate sunt acum.
Pana atunci mai este, vor mai trece prin cel putin inca o criza (in afara de actuala), vor ramane mai putine de la o criza la alta pana cand vor disparea. Asa ca mai au timp sa investeasca in online, cel putin 2-3 decenii.
Apoi, se vehiculeaza ideea de a trece continutul free din online pe bani, pentru a proteja printul. Poate merge doar daca este aplicata ca o strategie de industrie si nu punctual prin initiative razlete. Sau daca esti WSJ!
Altfel, nu faci decat sa-ti “ingropi” si businessul de online.