In ultimii ani am tot auzit ca print-ul va muri. Unii au facut chiar si estimari (daca le are cineva la indemana, e rugat sa dea link) si au vazut mediul online drept “asasin”. Altii au pariat pe reader-ele gen Kindle. Ba mai mult, cineva a spus despre New York Times ca “Giving every subscriber a free Kindle e-reader, and then delivering the newspaper electronically, would be cheaper by 50% in fact“.
Am vazut si cum unele trusturi de presa au renuntat la variantele tiparite pentru website-uri. Un exemplu de la noi ar fi Go4It!. Si din ce stiu eu, ii merge bine pe web. Si acest abandon al print-ului se intampla si inainte de criza economica. Situatia actuala va accelera procesul migrarii prouselor media tiparite pe web.
Anuntul dat vineri de BMG a atras doar comentarii legate de lipsa banilor din media. Nu am vazut pana acum un post pe blog sau intr-o publicatie care sa ia in considerare serios oportunitatea dezvoltarii unor publicatii digitale (gen distributiile Zinio sau Issuu). OK, stiu ca piata de media & advertising de la noi nu a fost niciodata un early adopter, deci nu aveam mari asteptari.
Am primit insa un e-mail de la un amic din advertising, care de pe partia de ski mi-a scris pe BlackBerry ca printul nu va muri si de ce crede el asta. I-am zis: “Nu vrei sa scrii un guest post pe tema asta?” Asa mi-a venit ideea sa reiau seria Roundtable si sa lansez niste guest posts despre viitorul print-ului si convietuirea cu online-ul. Da, sunt fan digital media, dar nu cred ca print-ul trebuie sa moara!
PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | NU RATA OFERTA SPECIALA!
BLOG: TWITTER.COM/DIGITALFORUM | FOLLOW THE NEWS ON TWITTER