MANAFU*

Abonamente Evensys

Online: 2009 e si anul comunitatilor

Sergiu Biris face o scurta recapitulare a site-urilor de social networking de la noi. Cred ca mai putea adauga pe lista si CeeVee.ro si ideea Neogen pentru companii (imi scapa acum numele).

OK, numarul lor nu e o problema. Multe? Putine? Las’ sa avem de unde alege! Problema lor apare insa imediat dupa lansare, mai precis dupa buzz-ul creat initial, dupa ce numarul de noi utilizatori incepe sa scada.

Astazi, nimeni nu isi mai permite sa creasca un proiect in mod natural si cu eforturi putine. Sa astepte de fapt sa creasca. Cu totii vrem repede, pana maine, viral. Cum ridicam un proiect? Cum il facem sa aiba o crestere sustinuta?

Cel mai simplu raspuns: Ii facem spot TV. Au fost cazuri si o sa mai vedem altele, mai multe ca pana acum. “Petocuri”, “Neogen”, “eJobs” sunt doar cateva exemple cunoscute. Cele mai multe vin si vor veni din partea site-urilor detinute de grupurile de presa mari, care integreaza si divizii online.

Dar ce facem daca nu avem banii de spoturi TV? Si ce ne garanteaza ca acei utilizatori atrasi din fata televizoarelor se vor intoarce e site?

Cred ca e timpul sa crestem comunitati. E timpul sa ne cunoastem “clientii” si sa ne facem cunoscuti in fata lor. E timpul sa ii facem sa se cunoasca intre ei.

La noi s-a vorbit cel mai mult de comunitati in propozitiile in care era amintit Bobby Voicu (cu job-ul lui la Yahoo!). Sunt sigur insa ca se va vorbi mult despre ele in 2009.

Comentează