“Buna ziua, stiti, eu sunt de la Ziarul Financiar, un cotidian ca Financial Times, tiparit pe hartie roz, care se va lansa in curand pe piata”, asa imi incepeam prima mea tentativa de reportaj in urma cu 10 ani. Incercam sa conving un portar de la Hilton sa dea cartea mea de vizita unui client al hotelului, care avea o masina de lux. Ce naiv eram! 🙂
Primul meu job a fost deci la ZF, dar nu la cotidian, ci la un supliment de lifestyle saptamanal numit Profil. Am stat vreo 10 luni acolo, timp in care m-am format ca jurnalist. Am lucrat intr-o echipa unita si pusa pe fapte mari. Si am plecat de acolo urmand echipa.
ZF a ramas insa locul in care mi-am facut multi prieteni si am invatat ce inseamna presa de business. A fost locul in care am scris primele articole despre advertising.
La momentul lansarii, ZF venea cu cele mai bune conditii de pe piata. Aveam cu totii (90%) calculatoare conectate la Internet si traineri adusi de la Finanacial Times si Reuters. Practic a fost produsul media care a format sectorul de media de business, Capital la acea vreme avand o alta abordare. Chiar si revista Biz, la care am plecat apoi, a fost formata in principal din oameni veniti de la ZF.
Astazi, ZF este cel mai puternic brand din media de business si unul dintre cele mai puternice overall, intrecand (in opinia mea) nume generaliste care au facut istorie in presa din Romania.