Va spuneam acum cateva zile de ideea lui Stefan Voloaca, Creative Director la Bigger Group, prezentata la evenimentul “Inspire”. M-am arata interesat de punerea ei in practica si stiu ca mai sunt si alte persoane interesate de idee.
Pana sa vedem ce se poate face si cum, i-am pus lui Stefan cateva intrebari:
Care e ideea de baza?
Foarte pe scurt: brandingul de tara “de sus in jos”, comandat de autoritati si implementat de o agentie sau mai multe, nu face decat sa duca la o eterna si fascinanta confruntare de orgolii si interese. Putem insa porni de la ceva mai simplu. Orice drum incepe cu primul pas. Iar acest prim pas este sa transmitem un mesaj … ba nu … sa facem niste oameni sa constientizeze ca, desi isi baga p%#a in Bucuresti, ei sunt cei care fac acest oras un centru in plina efervescenta culturala, sociala si economica. Lucru confirmat si de parerea strainilor, de nenumarate articole, de toate succesele culturale ale romanilor in alte tari. De aici, ideea de a oferi oamenilor un logo care sa spuna asta: BucurESTI TU. Si, mai mult, dupa ce le transmitem acest mesaj sa-i convingem sa devina purtatori ai mesajului. Sa ia acest logo si sa se joace cu el, fix asa cum le trece prin cap. E un fel de “open source”, pe care oricine il poate reinterpreta. Poate fi pus pe ziduri, pe tricouri, pe brose, pe sepci, pe postere, pe site-uri, pe saturn! Poate fi pastrat in culoarea asta, poate fi facut portocaliu (sau rosu, ca sa fim echidistanti politic!), poate fi intins sau comprimat.
Cum ti-a venit ideea?
Profit de intrebarea ta, pentru a raspunde si la unele dintre comentarii, legate de originalitatea ideii. Am vazut ca s-a pomenit de Olimpiadele Comunicarii si de campania I AM sterdam. Pot sa spun cu mana pe inima 2 lucruri: habar n-am nici de una nici de alta si nici nu prea ma intereseaza. Mai exact, nu ma intereseaza pentru ca nu textul in sine este important. Demersul este cel care conteaza: bai oameni buni, noi facem Bucurestiul, hai sa-l facem mai cool si mai misto. In plus, nu-mi arog vreun copyright pe idee, oricine poate folosi cum vrea logo-ul, oricine il poate downloada de pe www.bigger.ro. Asa ca nu prea conteaza, daca seamana sau nu cu altceva. Nu vreau sa castig vreun premiu, vreau sa-l vad pe mii de tricouri!
Revenind la procesul de geneza, e destul de simplu. Am primit invitatia de a participa la Marketing Arena. Am inceput sa ma gandesc. Mi-a fost clar ca toata lumea va vorbi despre criza. Nu vroiam sa mai fac si eu asta, ca vorbesc destul in business-ul nostru. M-am gandit apoi la ce teme sunt “in trend” acum. Ar cam fi digitalul si ecologia. Aici e cool sa te invartesti acum. Ok, m-am pus pe treaba, cu pixul si o coala alba de hartie. Dupa 5 minute am realizat cat de conventional e demersul! Asa ca am rupt foaia pe care scrisesem cateva idei si am plecat la intalnirea (la care oricum intarziasem deja) cu un client, cu gandul sa o las pe mai tarziu. In secolele pe care le-am petrecut in trafic, mintea mea zburda pe campii, amestecand tot felul de idei. Dupa cum stie fiecare bucurestean, traficul asta poate transforma orice om normal intr-o fiara. In timp ce ma vaicaream interior despre acest “minor inconvenient”, mi-am adus aminte ce am simtit anul trecut la Zagreb, unde 8 masini reprezinta un ambuteiaj. Si anume, ca-mi lipseste aglomeratia din Bucuresti. Ca-mi lipseste orasul MEU! Ca locul meu e in Bucuresti. Si cam asta a fost. De aici, e doar munca de rafinare a ideii.
Cine sunt cei care o pot dezvolta? Si mai ales cum?
Oricine o poate dezvolta. Cum? Asta e intrebarea pe care o lansez eu! Am oferit un punct de plecare, astept raspunsuri!
Vezi si o implicare “oficiala”? Cine ar putea sa contribuie?
Hai sa spunem ca nu o exclud. Dar cred ca mai intai trebuie ca ideea sa prinda viata independent, prin forta noastra, a comunitatii.
Crezi ca ar fi o idee buna pentru companii sa o sustina intr-un fel sau altul?
Ha ha. Nu m-am gandit la companii, pana acum. Am luat o pauza de publicitate! Nu stiu … iti raspund in alt interviu.