DailyBusiness dezvolta dintr-un post scris Orlando Nicoara un articol intitulat “Cei mai influenti 25 de oameni din online-ul romanesc“.
M-am gandit si eu la un clasament/ lista cand am vazut postul lui Orlando. De fapt in urma cu un an si ceva, cand vroiam sa lansez o revista digitala, aveam in plan un mare articol dedicat oamenilor din online, intitulat “Arhitectii Internetului”.
Criteriile folosite in realizarea topului DailyBusiness sunt anvergura afacerilor derulate, rolul jucat in formarea si dezvoltarea industriei si potentialul de a influenta afacerile din online in urmatorii ani.
DailyBusiness propune un mix interesant de oameni. Cred insa ca mai lipsesc cateva nume care au influentat cresterea Internetului si o inlfuenteaza acum. Eu i-as fi pus pe lista si pe Rachad El Jisr, fondatorul iMedia si unul din oamenii care au bagat bani in online inca din 2000, si pe Sergiu Biris, pentru succesul avut cu Trilulilu. Apoi Marius Deak si Bogdan Nitu au avut un rol important in dezvoltarea zonei interactive. Andrei Bortun ar trebui sa apara cu Internetics. Si ar mai fi si altii.
UPDATE: Vreau sa ii mentionez si pe Alex Visa, Alina Nemes, Ionut Tarcea, Antonio Eram si fosta gasca de la Emania. Mai mult, Orlando vine cu un nou post in care ne invita sa completam articolul din DailyBusiness.
Sunt de parere ca toti oamenii vehiculati in articol si in posturi & comentarii ar trebui impartiti pe cateva categorii:
- Oameni care au facut istorie (Batraneanu, Apostolescu, Gheorghe etc),
- Oameni care au pus bazele industriei online (Siminel, Orlando, Rachad, Val, Vlad Stan, Calin Fusu etc),
- Oamenii muncii (Alina Nemes, Ionut Tarcea etc),
- Oameni din agentii/companii care au sustinut industria online (Stavar, Parvan, Varabiescu, Calin Rotarus, Panaitescu, Eram etc),
- “Wonderboys” (Seceleanu, Biris, Vivi etc),
- “Innovators” (Radu Ionescu, Novac),
- Oameni care au crescut zona interactiva (Deak, Nitu etc),
- “New Wave” (Bobby, Zoso, Manac, Oane etc)
- “Influencers today” (Zoso, Tolontan, Comanescu, Orlando, Stanca, Margarit etc)
M-am uitat din nou pe comentariile din primul post scris de Orlando si am ramas cu impresia ca multi oameni au propus oameni dupa notorietate (eventual top-of-mind) si simpatii, ceea ce nu exprima influenta.
Eu as merge putin la DEX si as incepe de la: Acţiunea pe care o persoană o exercită asupra alteia (deliberat, pentru a-i schimba caracterul, evoluţia, sau involuntar, prin prestigiul, autoritatea, puterea de care se bucură).
Dupa care ne putem intreba: Cate din numele vehiculate pot schimba ceva? Asa o sa ajungem probabil la nume grele precum Sarbu sau Vantu, dar nici asa nu e bine. Si atunci cum? Hai sa vedem ce a schimbat/ influentat fiecare, dar mai ales ce pot sa schimbe acum. Poate asa iese un top al influentei de astazi.
PROMO: ADVERTISING 2.0 | SEARCH ENGINE MARKETING SEMINAR
daca tu esti pe locul 11 eu ma spanzur de oo
Acum 10 ani, 3 paie se imparteau la 3 “armasari”.Acum, 30 de paie se impart la 50 de “armasari”.Ca o conlcuzie, a crescut piata de publicitate online, intr-adevar, dar toti uita ca a crescut si numarul celor la care se imparte.Concluzia care doare si determina la stiri bombastice: a scazut numarul campaniilor online per publisher si implicit costul unei campanii.Nu se mai dau tunuri dintr-o campanie, ca pe vremuri.Acum costurile scad datorita posibilitatilor tot mai numeroase de a te face vazut online.Si cand stii ca ai fost printre acei 3 “armasari” de odinioara, e normal sa zici ca tu ai inventat piatza de paie, ah, de publicitate.
Felicitari pentru cei care au ajuns in pozitiile acelea
Vladimir esti in top la new wave !!!