Catalin Tolontan a anuntat acum doua zile cifrele pentru piata de publicitate de la noi, preluate din Media Fact Book-ul realizat de Initiative Romania. Ieri au aparut pe cateva site-uri si astazi am vazut si in presa. Am adaugat la estimarea pentru publicitatea online in acest an si cifrele Initiative din 2000 incoace.
AN CHELTUIELI PUB. ONLINE
- 2008 15 mil. euro*
- 2007 9 mil. euro
- 2006 5,4 mil. euro
- 2005 2,2 mil. euro
- 2004 1.5 mil.$**
- 2003 800.000 – 1 mil.$
- 2002 400.000 – 500.000$
- 2001 380.000 euro***
- 2000 210.000 euro***
* Estimare pentru 2008
** Nu mai am raportul pe 2004. Este estimarea mea dupa declaratii gasite pe site-uri, ce vorbesc de o crestere de 55%.
*** Estimare Roland Berger.
Am vrut insa sa vad si care sunt estimarile oamenilor care lucreaza in online sau in media planning & buying. Le voi pune aici pe masura ce le primesc:
Orlando Nicoara (MPI)
15-16 mil. euro; sper ca ultimele 4 luni ale anului sa mareasca cifra.
Razvan Varabiescu
18 mil. euro
Marius Pahomi (Mediaedge:cia)
15,3 mil. euro
Alex Visa (Hyperactive)
26 – 32 de mil. euro. Ce sunt astia? Bani de media (a se citi bannere)? Daca da, atunci mai adaugam SEO, Goolge adWords, emailing si ajungem cred eu pe la 38 – 42 de milioane. Daca pui si fee-uri de agentie, creatie, dezvoltare site-uri… te duci mult mai sus.
Calin Rotarus (ARBO Interactive)
Cifra respectiva e vehiculata ca valoare a pietei de catre mai multe companii, inclusiv noi. Daca pui cap la cap diversele declaratii din piata probabil ca ies mai multi bani, dar lucrul asta ar trebui luat cu multa sare si piper.
Magdalena Zander (Boom)
16 – 17 mil. euro
Doru Panaitescu
25 – 30 mil. euro (incluzand Google AdWords)
Oana Petroff (Mindshare)
Estimarea mea pentru 2008 este apropiata de cea a Initiative, si anume 17M Euro partea de media online, la care se adauga sume pe care le deruleaza agentiile direct aferente AdWords si unor proiecte de marketing online.