MANAFU*

Abonamente Evensys

Media: Cum consuma americanii stiri

Desi suntem departe de orice comparatie cu piata media americana, merita – cel putin pentru cei care activeaza in domeniu – sa aruncam un ochi pe studiul realizat de PEW Research si dedicat “consumului de stiri” in US.

PEW imparte audienta americana in 4 segmente: Integrators (23% din public), Net-Newsers (13%), Traditionalists (46%), Disengaged (14%). Iata ce caracteristici au cele patru publicuri:

  • Integrators: educati, intre doua varste, cu bani si care isi servesc in cea mai mare masura informatiile de la TV, dar cauta stiri online zi de zi.
  • Net-Newsers: mai tineri, dar la fel de educati si cu o situatie buna, prefera sursele online, in special blogurile.
  • Traditionalists: mai in varsta, mai putin educati si cu posibilitati materiale mai reduse, sunt dependenti de TV si desi au majoritatea computer, putin intra dupa stiri online.
  • Disengaged: mai putin educati decat traditionalistii, nu nutresc nicio curiozitate spre sfera informatiei / informarii.

Chiar daca americanii sunt poate chiar cu 10 ani inaintea noastra in materie de mass-media, vazand aceasta segmentare, cred ca si la noi este aproximativ valabila. Sunt insa de parere ca ignorantii sunt in numar mai mare decat Net-Newsers.

Tags: ,

Comentează