In urma cu aproape doi ani lansarea unor campanii in social media, in special pe bloguri (blogvertising), era o idee care suna foarte bine. La un moment dat chiar s-a discutat serios pe tema asta. Ba chiar Calin Fusu a “pus” si niste bani pe masa.
Apele s-au linistit repede, iar timp de aproape un an – daca nu gresesc – nu s-a mai vorbit atat de mult de publicitatea pe bloguri. In 2007, cam in acelasi timp Zoso forma un grup de bloggeri cu care intra in prima campanie mare desfasurata pe bloguri, iar Ionut Oprea lansa BlogAgency.
Acum, un an mai tarziu aproape, lucrurile stau altfel. Am descoperit numai astazi doua proiecte care vizeaza campanii in social media: Bani Pe Post si TeleStiri. Daca prima initiativa incurajeaza plata pentru posturile scrise despre companii si branduri, a doua propune inserarea unor reclame in clipuri video preluate de la diverse televiziuni si difuzate apoi online.
Plata pe post a existat si pana acum, dar poate nu intr-o forma organizata. Iar despre inserarea unor mesaje publicitare in clipuri video am vorbit prima data in urma cu un mai bine de un an, cand se lansa NoPrimeTime. Recent am dat si peste Hora, o retea de bloguri pe formatul blogvertising de acum doi ani.
Numarul blogurilor este in crestere de la an la an, iar cea de-a treia editie a RoBloggers Survery ne va arata in curand cele mai noi tendinte in blogosfera. Ramane de vazut cum vor fi folosite acestea si celelalte exemple de social media locale.