Admir de ceva vreme companiile coreene care se straduiesc sa isi depaseasca conditia, sa probeze ca “au cu ce”, sa joace in liga celor mari. Si ma refer in principal la companiile din domeniul auto si cel al telefoniei mobile. Stiu ca exista inca o reticenta fata de brandurile coreene. Am primit pe blog cateva reactii contra. Insa daca ne uitam pe strada sau in mainile celor din jur, vedem din ce in ce mai multe produse de-ale lor.
Admiratia mea pentru aceste branduri a fost unul dintre motivele pentru care am acceptat invitatia LG de a participa la Londra la lansarea unui nou terminal, tinut secret pana la acea data. Despre terminal voi vorbi insa in continuarea acestui post.
Cred ca LG este in acest moment producatorul de telefoane mobile care se straduieste cel mai mult sa creasca si nu o spun numai eu, ci o arata si ultimele date de piata. Rezultatele pe trimestrul I ale diviziei de mobile arata ca brandul a crescut cu o viteza de 4 ori mai mare decat piata in general. Mai mult, LG a atins un record de vanzari in Q1, ocazie cu care a reusit sa intreaca SonyEricsson in topul producatorilor de profil, asigurandu-si astfel locul 4 mondial (pentru inceputul acestui an). Gasiti aici o analiza bazata pe datele Strategy Analytics.
Ce mi s-a parut interesant in toata aceasta nebunie iPhone, care a cuprins parca toata lumea, e ca LG are niste performante de netrecut cu vederea. De pilda, in seria sa Black Label, modelele Chocolate si Shine au vandut impreuna 25 de milioane de unitati in intreaga lume, in ultimii doi ani. Mai precis, din 2006, s-au vandut 17 milioane de telefoane Chocolate, iar Shine a fost comercializat in 8 milioane de exemplare intr-un singur an. Spre comparatie, in cele 10 luni de la lansarea sa pe piata, iPhone s-a vandut in 5,7 milioane de unitati.
Si in Romania, LG face eforturi mari. Daca anul trecut, pe piata terminalelor mobile, a avut o cota de 6,1%, in 2008 doreste sa atinga 10%. La capitolul vanzari, probabil cele mai bune rezultate le-a avut cu modelul Shine: 70.000 de unitati vandute in mai putin de un an. Chocolate reusea sa depaseasca 50.000 de exemplare in acelasi interval de la lansare.
In acest moment, LG Romania isi formeaza un departament intern de promovare a brandului, ceea ce vine in sustinerea intentiilor de crestere a intregului business cu 35% in 2008 pe piata locala.
p r o m o
Noi evenimente Evensys: Retail Innovation Conference; Toolbox | Non-TV Advertising; Idea Forum; Search Engine Marketing Seminar