Dacia a anuntat saptamana trecuta doua stiri importante: noua sa identitate si modelul Sandero. Si cum noutatile au fost lansate la salonul auto de la Geneva, cei de la Dacia si-au dorit si un eveniment local, dar unul deosebit de conferintele de presa obisnuite.
Se stie deja ca am fost implicat in desfasurare acestui eveniment local, o data ca si furnizor de logistica si “continut”, apoi ca moderator alaturi de Lucian Mandruta. Atat pentru noi (Evensys), cat si pentru Dacia, conferinta de astazi a fost o premiera. Si imi place sa cred ca a fost si o premiera pe piata, ce a pornit din dorinta de a adapta traditionala conferinta de presa la “timpurile noastre” sau altfel spus, la noile media.
Asa ca am agreat cu totii ca nu trebuie sa ne reunim intr-un hotel clasic, nu trebuie sa avem fata in fata doar jurnalisti si reprezentanti ai companiei si comunicarea in sala nu trebuie sa fie doar un set de intrebari si raspunsuri.
Ce am ajuns sa facem? Am ales ca locatie Market 8 Cafe, un local atipic si orientat spre design. Am chemat in acelasi loc jurnalisti de cotidian, auto, de media & marketing, din new media (site-uri de news), de agentie de presa, dar si bloggeri interesati de noutati si marketing, oameni de strategie si comunicare din agentii de publicitate, interactive sau branding.
Ce a iesit? O dezbatere de o ora si jumatate in care cei prezenti si-au exprimat deschis opiniile in fata gazdelor de la Dacia, cu intrebari imprevizibile in unele cazuri si comentarii personale foarte directe si un schimb de idei pentru noul brand si noua masina. A fost o ocazie buna pentru Dacia sa afle din mai multe surse perceptia asupra brandului dincolo de clasicele studii de piata.
Ce au facut invitatii? Jurnalistii au strans fireste informatii pentru stiri, bloggerii au facut live blogging, au anuntat ce mai fac pe Twitter sau au “transmis” live de pe telefonul mobil. Altii apoi si-au postat parerile despre eveniment pe blog sau pozele pe Flickr. Iar oamenii de marketing au gasit un bun prilej de networking.
PROMO: PR FORUM | EVENIMENT DE PR SI COMUNICARE CORPORATE
PROMO: ADVERTISING 2.0 | DIGITAL MARKETING FOR MARKETERS
Conferinţa o fi fost ok, dar motivul pentru care s-a ţinut e acelaşi produs prost cu care ne-a obişnuit Dacia de 40 de ani. Fără supărare, dar ceea ce vinde Dacia pot fi numite cu greu automobile, mai degrabă cazane. E o simplă opinie a cuiva care a văzut oameni sfârtecaţi în Loganuri implicate în accidente uşoare. Nu mai spun nimic de un prieten căruie i s-a livrat Loganul din fabrică fără garnitura de chiuloasă. Oricum, felicitări pentru organizarea evenimentului!
da, practic ati furat ideea de la dezbaterile ascmedia, care se desfasoara de un an de zile in club a, pe formatul lideri de opinie, jurnalisti, bloggeri. diferenta fata de ce ati facut voi este ca dezbaterile ascmedia nu sunt evenimente de pr. dar ar fi bine ca atunci cand folositi un model, sa specificati sursa. ca altfel pare ca voi ati descoperit america, in vreme ce, in realitate, pe respectivul continent s-au construit demult zgarie-nori. toate bune
A fost un event bun, cu intentii bune si gandire pozitiva. Felicitari, Cristi si Evensys!
@ horeapot sa iti raspund la comentariu in mai multe feluri, insa am sa incerc sa fiu cat mai diplomat, chiar daca nu am gustat ca ai venit la mine acasa (pe blog) si ai aruncat usor cu cuvinte grele.daca nu gresesc, inainte de intalnirile tale a existat netoo (www.netoo.ro), o serie de intalniri initiate de mine si sustinute de vreo 70 de bloggeri la acea vreme.la netoo au fost si bloggeri, si jurnalisti si oameni din companii.apoi… vorbim de o conferinta de presa a unui brand cu toate ingredientele necesare, deschisa mai multor publicuri interesate. cred ca si tu ai aratat diferenta asta.
Poate fac şi cei de la Dacia o promoţie cu Sandero la fel cum au făcut cei de la Audi cu A4 🙂