Business Standard spune ca cele 18 fonduri de pensii obligatorii au cheltui jumatate de miliard de euro pentru a-i atrage pe romani sa opteze pentru una din ofertele lor. Numai ING a cheltuit 100 milioane de euro. Oricum cea mai mare parte din aceasta suma, 300 de milioane, a fost alocata comisioanelor celor peste 260.000 de agenti.
Maine expira perioada in care mai putem opta pentru un fond. Apoi vom fi distribuiti aleatoriu. Acum ramane sa vedem cati raman “pe afara” si ce fond o sa atraga aleatoriu cei mai multi noi pensionari. Sau va fi o distributie echitabila intre fonduri. Daca va fi asa, fondurile cu putini participanti – Marfin, Zepter AG2R – vor avea sansa sa se mai “ingrase” putin. Daca nu, ar fi interesant de vazut cati bani au cheltuit in campania asta, de fapt cat le-au costat “achizitia” unui participant. In cazul ING, cred ca s-au cheltuit in jur de 90 de euro per participant.
Conform sondajului lansat de mine in urma cu cateva zile, cei mai multi dintre cititorii acestui blog au optat pentru o pensie obligatorie de la ING, apoi pentru Allianz, AIG, Generali si Aviva.
fondurile aflate pe ultimele locuri nu mai atrag nimic, pt ca se dizolva.
Fondurile care nu realizeaza performanta ulterior, vor fi eliminate; nu se garanteaza insa nimic, ca performanta si profit… E posibil sa fie si faliment, se intampla oriunde in lunme. Atat: daca ai subscris la un fond care realizeaza performante sub medie, el se-nchide si activele sunt preluate de cele “mai in fatza”.