MANAFU*

Abonamente Evensys

Online: Din urma (II)

Decembrie nu a fost doar luna cu cele mai multe lansari online, ci si perioada cu cele mai multe stiri importante in Internetul local. Plecarea lui Vlad Stan de la conducerea Vodanet a fost prima “bomba” a lunii. Apoi cu o magnitudine oarecum asemanatoare au cazut – cred ca in aceeasi zi de 12 decembrie – stirile despre venirea Yahoo in Romania si vanzarea a 10% din Trilulilu.ro contra sumei de 100.000 de euro.

Despre Vlad am scris deja la momentul respectiv, incerc sa arhivez acum vestile despre Yahoo si Trilulilu.

Yahoo vine in Romania
Din ce am urmarit eu la momentul respectiv, am ramas cu ideea ca Yahoo fie isi va localiza serviciile clasice, fie va deschide un centru de cercetare si dezvoltare.

Venirea Yahoo in Romania a mai fost anuntata inainte. Si nu ma refer la blogurile care au scrisdespre subiect anul acesta inaintea ziarelor. Imi aduc aminte ca in 2001 am facut un interviu cu reprezentantul de vanzari al Yahoo pe Europa Centrala si de Est, in care am aflat cat de importanta e Romania intre tarile din jur.

Vlad Stan imi spunea recent ca, in urma cu 2 ani, Yahoo a contactat Vodanet pentru o discutie. Dupa care au anuntat ca nu mai vin. Vlad spune ca probabil intial ar fi vrut sa cumpere pe cineva. Acum insa ar intra direct, fiind interesati sa faca profit repede, nu sa investeasca. Vlad vede mai degraba o serie de parteneriate pentru content, dar dupa ce initial isi vor localiza serviciile. Iar prin pozitia de lider in zona de messenger, ar avea cale deschisa pentru a ajunge si lider in zona de continut, ceea ce ar putea crea “batai de cap” marilor jucatori locali.

Calin Fusu imi zice ca daca va intra, Yahoo o va face pentru a monetiza utilizatorii romani care folosesc mail-ul /messenger-ul de la ei. Si nu cedeaza usor partea leului, amintind ca Yahoo are probleme de management de ceva vreme si ca “se bucura” de o concurenta puternica din partea Google si MySpace (“care in Romania e inlocuit de Neogen”, spune Calin).

Trilulilu se vinde
Multa vreme am ignorat dezvoltarea acestui site. Mi se parea over rated si in plus nu imi placea deloc numele. Nici acum nu imi place. Era o vreme in care era cunoscut drept “site-ul care a refuzat oferta de 80.000 de euro a lui Calin Fusu” si atat. Adica asta era lucru care iesea cel mai mult in fata cand spuneai Trilulilu.

Decembrie insa mi-a schimbat perspectiva. Intai a fost stirea ca Trilulilu a vandut 10% din companie cu 100.000 de euro unu investitor francez. Brusc, toata lumea a pus un milion de euro pe fruntea crocodilului. Apoi, s-a auzit de noi negocieri privind vanzarea a 40% din companie catre un fond de investitii. Iar acum, daca ma uit in Trafic, vad ca ocupa pozitia a treia intre site-urile romanesti (era pe 4 saptamana trecuta cand inca Neogen era in clasament pe primul loc).

Partea interesanta din aceasta poveste se va scrie in 2008, anul in care Trilulilu va trebui sa inceapa sa si produca. Vestea buna e ca vanzarile pe acest site vor fi coordonate de Boom de anul viitor. Vestea mai putin buna este ca multe site-uri web 2.0 vor muri in 2008 din lipsa publicitatii, spune un studiu recent.

1 comentariu

  1. Mircea Scarlatescu says:

    Ce zici Cristi, ceva miros de web2.0 bubble dupa studiul ala?

Comentează