Un cunoscut imi zice deunazi: “Nu iti dau si mobilul lui, ca oricum nu raspunde decat la numerele pe care le cunoaste!”. Acel el era un antreprenor tanar si norocos in plina ascensiune, as zice.
Nu e primul caz de genul asta. Acum vreo doi ani am trecut si eu printr-o “faza” asemanatoare, dar mi-am revenit. Chiar transmiteam in jur ca e mai eficient sa fiu contactat pe mail.
Evident, cunoscutul meu mi-a dat o adresa de e-mail, si surprinzator antreprenorul mi-a raspuns la mail inainte sa imi incerc totusi norocul pe mobil.
Ma gandesc insa ca astazi cand esti antreprenor sau “in business” , cum se zice, e important sa poti fi contactat prin cat mai multe mijloace. Sunt persoane care isi trec pe blog toate mobilele, ID-uri de messenger, Skype si mai stiu eu ce! Unii insa nu raspund la numerele pe care nu le cunosc. Oare e sanatos asa? E indicat?
Interesant este ca mail-ul a capatat o importanta foarte mare si o spun din proprie experienta. Mi se intampla din diverse motive sa nu pot raspunde acum tuturor apelurilor, insa stiu ca apuc sa citesc toate e-mail-urile.
Sunt curios sa vad ce cred si ceilalti, motiv pentru care am pus poll-ul de mai jos:
Care este mai eficient in comunicarea de afaceri? |
Telefonul mobil E-mail-ul |
Dupa cum ma asteptam, castigator o sa iasa e-mail-ul :).Cel putin el este primul pana acum.
Am ales “e-mail” si mi-am editat pagina de contact in care scriam ca uneori nu raspund la numere necunoscute :D.Merci de pont!
Mereu cand vad disputa e-mail vs. mobil imi aduc aminte de socul pe care l-am avut cand am fost in SUA: nu prea avea nimeni telefon mobil (asta era acum cativa ani, dar totusi la noi gsm-ul era in plina explozie), iar comunicarea in afaceri se facea exclusiv pe mail, fax, si… pe robotul telefonic! 🙂 Nu stiu azi cum mai stau lucrurile, dar cu siguranta mail-ul este preferat (probabil de-aia are si atat succes blackberry-ul).
Avantajul mailului este ca tot ce s-a discutat, ramane acolo, scris. E mult mai usor sa te intorci la un mail sa-l recitesti daca ai uitat ceva decat sa-l suni pe individ sa-l intrebi…
In plus, mail-ul e mult mai user-friendly. Cand suni pe cineva, il intrerupi inevitabil din ceea ce face, pe cand la mail alege cand vrea sa-l citeasca.
Email-ul poti sa il concepi relaxat, sa stai sa alegi cuvintele. La telefon totul e relativ spontan. Sa va adresez o intrebare: credeti ca are mare importanta domeniul emailului sau daca este gazduit pe un serviciu gratuit?
am votat mail pt ca fac parte dintre cei care raspund celor cu numere necunoascute doar dak am dispozitie/timp.(valabil si pt tel fix)
clar mailul, poti compune un mesaj formal, multe informatii, atasamente. Telefonul eventual pentru a confirma o intalnire sau vreo schimbare de plan in ultimul moment.
As fi spus email, dar m-am convins din proprie experienta ca telefonul iti rezolva problema chiar acum, in timp ce un mail este mai usor de ignorat. Mailul are avantajele sale, te poti gandi mai bine inainte sa te exprimi, o poti face mai clar, etc… dar daca te pricepi poti face foarte bine aceste lucruri si din vorbe la telefon.Multe din persoanele cu care tin legatura imi dau si ID de Skype sau MSN. Fiind chinezi sau taiwanezi, costul ar fi zero daca i-as suna pe Skype. Aici m-am adaptat eu mai greu si prefer sa le trimit clasicul mail (in principal pt ca asiaticii vorbesc prea stricat engleza ca sa te intelegi bine la telefon cu ei).