Competitia Marketing Arena mi-a dat si mie cateva idei. Mai bine zis, m-a ajutat sa transform niste ganduri in pseudo-idei, caci pana la ideea finala mai e ceva “de mers” si am nevoie de putin ajutor. Iata la ce m-am gandit:
* Agentia de publicitate negativa: De-a lungul timpului am vazut mai multe cazuri in care publicitatea negativa a creat awareness si a cauzat reactii pozitive (a facut mai mult bine decat rau). Iar aici as da un exemplu de afara, desi cred ca sunt si cateva autohtone foarte bune. Exemplu este “Kate Moss si drogurile” de acum doi ani (cred).
Aceasta agentie ar cauza crize si probleme astfel incat in final brandul (comercial sau personal) sa aiba parte de efecte pozitive.
Acest tip de reclama s-ar aplica mai bine brandurilor personale. Cred ca astazi e mai eficient (in promovarea ta) sa gresesti si sa iti ceri scuze decat sa faci fapte bune. Si asta pentru ca faptele bune nu fac stirile in media. Aici un exemplu bun este cazul “Bill Clinton & Monica Lewinsky”.
Si daca Bogdan Naumovici si-a numit agentia 23, numele agentiei de reclama negativa ar fi 13.
* Life Browsing. Aceasta nu este o idee de marketing sau advertising. Este o teorie pe care incerc sa o dezvolt. Vreau sa demonstrez o legatura intre browsing-ul pe Internet si comportamentul tinerilor de astazi. Mai precis, vreau sa arat ca din cauza Internetului tinerii de astazi renunta mai usor, nu se concentreaza foarte mult/ isi pierd interesul sau isi schimba atitudinea foarte usor.
Astazi dam click-uri foarte multe pe Internet, deschidem atatea ferestre si tab-uri si uitam de ele sau le inchidem fara sa revenim asupra lor, sarim din pagina in pagina si nu ne mai bucuram cand gasim ceva interesant sau o rezolvare a unei probleme (pentru orice, avem la dispozitie Internetul!).
Cred ca toate acestea au legatura cu dezinteresul tinerilor fata de joburi, chiar de scoala (daca ne uitam la ultimele cifre legate de abandonul scolar, anuntate recent), cu lipsa seriozitatii si chiar a responsabilitatii. Cand esti obisnuit sa ai totul la indemana, nu mai da importanta multor lucruri!
Sunt doua idei inca mici care pot fi studiate si aprofundate. Orice feedback e binevenit.
PROMO: NETCAMP | INTERNET STRATEGIES AND DEVELOPMENTS
CONTEST: NET START-UP | GIVE LIFE TO YOUR INTERNET IDEAS
BLOG: BOERESCU: “CLIENTII, AGENTIILE, PUBLISHERII PAR…”
A doua idee o susţin. Observ această tendinţă şi la mine, de câţiva ani. Iar la fraţii mei mai mici ea se vede mai clar…Lumea spune: “Trăim în viteză”. Nu-mi place să cad în melancolie şi să spun “nu mai e cum era”… Lumea se schimbă, se transformă mereu, e normal.Nu trăim doar în viteză. Ci şi “pe RAM”. Adică mai puţin adânc, mai puţin focusat, mai puţin în general… E greu să te concentrezi când ai atââââtea opţiuni.
Aflux de informatii => browsing din ce in ce mai superficial. Totusi, sunt cateva site-uri care raman in reader sau in bookmarks si de care nu uiti, mai ales atunci cand ti-e clar ce informatii sunt valoroase pentru tine. Mai sunt si motoare de cautare sau diverse portaluri care te ajuta sa nu te pierzi. Poate ca asta lipseste din cum arata lumea azi, din cauza ca multi se incapataneaza sa dea solutii vechi la probleme noi.Daca sistemul de invatamant e cum e si nici nu pare sa vrea sa se schimbe prea curand, cum ar fi o “scoala vietii” unde cei care au devenit ceva misto sa ii invete pe cei mai mici cum sa “life browse” mai eficient? Ar fi ceva intre niste “career days” si un program de sponsorhip ca la AA? Eu m-as baga… 🙂