MANAFU*

Abonamente Evensys

Marketing: Nu inteleg comunicatul eMag!

Am citit ca eMag a anuntat – pe fondul discutiilor din ultimele zile – ca nu va vinde iPhone decat atunci cand va ajunge legal in Romania. De ce au dat comunicatul asta? Adica stiu de ce, dar mi se pare un PR ieftin. Comunicatul asta e ca ala dat de Magnetique acum mai bine de un an! Parerea mea.

Tags:

Fara comentarii

  1. Sorin says:

    Pai e oarecum simplu… Si la noi au venit zeci de clienti care ne cereau iPhone. Nu era normal sa raspundem printr-un comunicat acestor cereri?De ce ai impresia gresita ca raspundem intr-un fel concurentei? Ca prin acest “comunicat ieftin” reamintim celor interesati principiile care stau la baza businessului eMAG e partea a doua.Dar hai sa credem ca un comunicat de presa poate fi doar atat: o modalitate rapida de informare a clientilor companiei care il produce.;)

  2. Cristian says:

    @ sorininteleg ca lucrezi la eMag sau la un alt e-tailer…in orice caz, iti spun sincer ce cred eu. cred ca a fost o tactica de a-i ataca pe ceilalti e-taileri, pe cei mici, care probabil vin pe anumite produse cu preturi mai mici si acum au adus si iPhone nu oficial, dar nu ilegal dupa parerea mea. se vede atacul din primul citat!cred ca si IRIS/ Apple Ro a primit mai multe cereri/ intrebari de genul asta, dar eu nu am vazut un comunicat de la ei pe tema asta. si ei ar fi fost indreptatiti.cred ca ar fi trebuit in pozitia in care va aflati in business-ul asta sa dati un comunicat cu o data exacta sau macar aproximativa si nu unul cu “atunci cand”.cred ca principiile de business trebuie demonstrate si nu etalate in comunicate menite sa atraga atentia blogosferei mai degraba, decat atentia publica.cred ca e si o incercare de a atrage atentia jurnalistilor IT posesori de bloguri (si nu sunt putini si sunt chiar importanti) sau a celor dintre ei care citesc bloguri.cred ca e un comunicat care ca multe alte aterizeaza doar pe site-urile de comunicate si cateva bloguri si site-uri de stiri online si nu ajung la marea masa prin intermediul mass-media. am cautat pe Evz, in Cotidianul si pe Jurnalul.ro sa vad daca au preluat comunicatul si nu am gasit nimic. deci partea cu informarea cade. poate era mai bine sa le trimiteti un mail clientilor.oricum, nice try!PS: imi place eMag si tot ce a reusit. chiar am cumparat o data un card de memorie, cu o schimbare a datei de livrare, dar in cele din urma a ajuns la mine. nu stiu insa daca voi mai cumpara si de acum incolo… 😉

  3. Ionut Oprea says:

    Cristi, ar fi fost “PR ieftin” daca ar fi venit de la un magazin de care nu stia nimeni pana atunci si care incerca sa atraga atentia, vezi Doamne, prin faptul ca ei NU aduc iphone-uri impotriva dorintei producatorului. In felul asta ei s-ar fi folosit pervers de acest mesaj, si nu in spiritul lui, pentru a se face cunoscuti.Insa fiind vorba de cel mai mare magazin online de la noi, nu cred ca avea asa o nevoie disperata de expunere. Mesajul lor pare ca vrea, intr-adevar, sa sublinieze pozitia emag, fata de clienti, poate fata de furnizori, sau chiar fata de jurnalisti, te-ai gandit la asta?. Bine, eu l-as fi construit putin altfel, e prea agresiv.Insa uite un sfat, ca de la un blogger la altul: nu incerca sa judeci situatii pe care nu le cunosti in detaliu, decat daca te lamuresti inainte 🙂 Daca articolul n-a fost preluat in media, nu inseamna neaparat ca asta nu ii era scopul. Si mai faci si alte presupuneri.Sa ma intrebi la Toolbox de clasicul meu proverb cu presupunerile, ca nu-l spun in public.

  4. ltaloi says:

    “Bucuresti, 12 Octombrie 2007 – eMAG.ro anunta decizia companiei de a include iPhone in oferta sa numai atunci cand canalul de comercializare va deveni oficial si va fi recunoscut si sustinut de catre compania producatoare.[…] ” Cate magazine online sau offline au ales sa isi faca publica decizia, de altfel intemeiata, de a nu comercializa acum iPhone? De ce a publicat doar eMAG-ul acest comunicat? De ce este atat de importanta parerea eMAG-ului in aceasta privinta, si parerea IRIS este abia secundara? Sunt multe din intrebarile care ma framanta si la care probabil nu voi capata raspuns.Liviu [email protected]

  5. Cristian says:

    @ liviusa inteleg ca suntem de acord, nu?cred ca un astfel de comunicat era bine de dat de catre un grup de e-taileri care ar combate by default piata gri/ neagra.asa da, as fi zis ca e un gest nobil.

  6. Cristian says:

    @ ionutam sa le iau pe rand…”daca emag ar fi fost un neica nimeni”stiu ca emag e lider de piata si ca are un business destul de mare. nu stiu insa cat conteaza din total vanzari de telefoane si produse apple pe piata.cred ca raportarea la nivelul pietei generale ii da adevarata importanta, nu doar cea pe canalul sau de distributie. parerea mea.”l-au construit agresiv”asta imi intareste observatia ca e un atac la MarketOnline & Co.”sa sublinieze pozitia fata de furnizori”crezi ca asta e o informatie capitala pentru LG, HTC sau alti furnizori? ;-)si daca ar fi, nu crezi ca le-ar fi zis direct: bai, noi nu aducem iPhone, bagati tare si vindeti Prada si Touch!”sa sublinieze pozitia fata de jurnalisti”daca vroiau sa ii anunte pe jurnalisti o puteau face pe mail, direct.si daca dadeau totusi un comunicat de informare, acesta nu trebuia sa fie agresiv, nu?”daca articolul n-a fost preluat in media, nu inseamna neaparat ca asta nu ii era scopul”care este scopul unui comunicat, Ionut?apoi, daca informatia era de interes national, iar eMag avea o responsabilitate mare fata de clienti, probabil ziarele ar fi preluat informatia. daca totusi nu o prelua nimeni si era importanta, emag trebuia sa cumpere spatiu in cotidiane de larga circulatie si sa isi expuna pozitia in advertoriale, asa cum fac altii cand au ceva serios de comunicat.”nu incerca sa judeci situatii”multumesc pentru sfat, dar nu ma intereseaza situatia…… rar ajungem sa cunoastem toate dedesubturile, insa asta nu inseamna ca nu putem judeca lucrurile pe care le intalnim.si mai mult, in cazul de fata, dedesubturile nu conteaza, ci doar ce s-a vazut la suprafata. asta am judecat eu.si mai mult, mai mult “orice”, daca erau lucruri de inteles, trebuia sa le inteleg clar din comunicat: ce facem si cand facem mai degraba si nu ce nu facem!

  7. Cristian says:

    inca un lucru…a vazut cineva pe emag vreun anunt la adresa cumparatorilor legat de iphone?eu unul nu am gasit…nu credeti ca trebuia pus ceva intai pe site, acolo unde ar putea aparea mai intai cautarile celor care se pare ca au intrebat cu zecile la firma?site-ul era un canal mai bun de informare a celor direct vizati de acest comunicat.si nu ar strica si un media center sau press room…

  8. Serban says:

    @liviu – cea mai importanta este parerea IRIS, dar atat timp cat ei ca furnizori de APPLE in romania accepta distribuirea pe canale gri a acestor telefoane + ca sunt decodate (IRIS este membru BSA…), ridica semne de intrebare la adresa politicii de distributie a acestei firme. orice furnizor isi protejeaza partenerii ce achizitioneaza pe canale oficiale si au cifre, si in nici un caz nu incurajeaza manifestari din astea@cristian – tu gandesti dpdv al marketingului. in cazul acesta trebuie sa-ti schimbi optica si sa gandesti ca un retailer. lg, htc sunt producatori, iar furnizori sunt omnilogic, scop, genesys, etc. nu am vazut pana acum ca nici una dintre aceste firme sa incurajeze achizitiile pe canale gri, ba din contra premiaza cifrele facute la ei (trimestrial sau anual).@all – de fapt ideea principala este ca se creaza un precedent nedorit, nu ca vinde X magazin online 100 iphoneuri, asta e o chestie infima. faptul ca garantia nu se acorda intr-un cadru legal. toata lumea zice ca este o “miscare de marketing” nemaipomenita, iar privind la cifrele celor care au dat comunicatul (marketonline) eu zic ca si-au dat un sut in fund, avand in vedere ca majoritatea furnizorilor ITC din .ro nu accepta astfel de practici, iar cand vor fi de impartit dealuri pe plan local vor scoate din calcul societatea aia cu “iphoneurile hackerite”

Comentează