In cariera mea de jurnalist am intalnit multe declaratii de intentie foarte ambitioase. Oameni care aproape se jurau sau declarau cu nonsalanta ca vor deveni lideri de piata in doi ani intr-un sector cu jucatori grei sau ca vor avea o cota de piata infiorator de mare pe un domeniu aproape monopolizat de un grup mic de companii mari. Au fost multe declaratii de genul “vom face si vom drege” incat la un moment dat puteai sa te intrebi daca sa mai crezi o noua intentie (si sa o relatezi) sau nu.
Si aici ma intreb: Ce ne face sa declaram imposibilul uneori? E o modalitate de a ne motiva? E o tactica de a speria competitia? De a fi luati in serios cand suntem prea mici? Sau doar ca sa ne aflam in treaba? Si cat de sanatos e pentru noi sa abordam o asemenea strategie?
Am pornit acest post dupa ce am vazut titlul unui articol pe AdPlayers, scris pe marginea preluarii Friends Advertising de catre grupul irlandez IMSG: “Cu o ţintă de 500 Mil. USD în următorii 2 ani, IMSG vrea locul 10 în lume”.
Nu mai sunt la curent cu miscarile din advertising-ul mondial si nici nu am putut ajunge la conferinta de presa de luni, insa cred ca avem de-a face cu o declaratie mai mult decat ambitioasa. Chiar nerealista.
“Declararea imposibilului” poate avea la baza oricare si toate din motivele pe care le-ai enumerat mai sus. Cred ca este mult mai sanatos in schimb sa faci cum au facut IKEA de exemplu: au anuntat un target de vanzari/CA pe anul ce urmeaza si dupa putin timp au anuntat ca il vor depasi… poate cu mult. Nu este o abordare mult mai de efect decat umflarea in pene?
Cred ca-n David Randall am citit ca stirile se clasifica, in ordinea importantei, asa:- stiri despre ceea ce se intampla- stiri despre ceea ce o sa se intample- stiri despre ceea ce se spune ca se intampla- stiri despre ceea ce se spune ca o sa se intample.E treaba jurnalistilor sa baleteze pe scara asta in jus si-n jos. Cine da titlul ala, nu tine cont de regula.
Cred ca titlul a fost dat pentru ca:* parea nerealista ambitia companiei, iar autorul a vrut subtil sa arate ridicolul unei asemenea intentii.* da/ vinde foarte bine sa dai cifre mari si ambitii tari.Poate un ziarist din presa sportiva ne poate spune cate astfel de intentii se lanseaza zilnic si sunt preluate de ziare tocmai pentru ca sunt juicy stuff/ subiect de barfa, uimire sau caterinca.Dar revin la intrebarile mele… si completez:Se intampla mai des sa se declare fara o baza sau se declara cu buna stiinta, dar din diversi factori nu se ating obiectivele, desi s-a facut tot ce e posibil?
Manafule, n-ai mai citit blogul lui Tolo demult…Altfel n-ai fi scapat stirea asta: Chiar n-ai aflat ca Liberis aduce peste 2-3 luni Vogue si GQ. Si ca pt Vogue este vizata o sefa de pe la ELLE, ier pt GQ (cel mai tare titlu din lume, pe piata revistelor pt barbati) se poarta negocieri intense cu 3 oameni din presa? Ghibutiu de la Compact, Nourescu de la Gazeta si Lorincz de la Attyca? Se pare ca ultimii 2 au si refuzat deja…
@ anonimpostul acesta este despre altceva! :-)dar completarile tale sunt binevenite pentru ce care nu le stiau…
Cristi e simplu: e doar PR
Eu pot sa vorbesc putin din experienta, fiindca am facut afirmatii care pareau de prin stratul de ozon. E destul de riscant sa faci astfel de afirmatii, fiindca oamenii sunt in general foarte sceptici si cinici. Sunt foarte putini care chiar rup norii, incat oamenii au dreptul la scepticismul lor. In plus, oamenii functioneaza pe principiul “daca eu – si oamenii au in general o imagine exagerat de buna despre ei insisi – n-am fost in stare sa fac decat 10 mere, cum poate maimuta asta frustrata – ca sa il citez pe consultantul Comanescu – sa faca 10 mere la patrat? Nu poate, deci bate campii. Ideea e ca 99 din 100 chiar bat campii. Dar exista si acel 1% care chiar face ce spune.Cat priveste IMSG-ul, cred ca 500 de milioane cifra de afaceri nu iti asigura locul 10 in lume. Poate a inteles Iulian Toma gresit, sau poate s-a exprimat gresit CEO-ul IMSG.
Salut, Cristi:Acolo s-a dat si un CD si ti-am trimis pe mail prezentarea la schimb cu faptul ca ai facut PR materialului din AdPlayers. Thain a dublat personal in conferinta prezentarea, dar poate nu s-au dat CD-uri chiar la toata lumea din conferinta:)Titlul 🙂 chiar si-a dorit sa atraga atentia analistilor din piata si iata ca pe 1 de media si 1 de publicitate i-a atins: – IMSG vorbeste de un grup mare, deci nu de o agentie, si intr/o conferinta cu vreo 20 de oameni – Omul are peste 1000 de oameni in spate si raspunde cu vorbele sale direct pe indicii bursieri ai companiei listate la Londra.- nu e treaba mea sa-mi exprim rezerve ci a celui care vrea locul nr.10, in lume sa invete romana pana fac AdPlayers.ro/en- Thain a zis in conferinta ca in 24 luni să crească la o afacere de 500 Mil. USD. Atentie, nu 2 ani, asa ca m-am dat la o parte cu ambitiile mele de analist si-am intrebat face to face “Ce cautati intr-o piatza, atunci cand va extindeti:)” si cat vreti sa scoateti din Ro?- am lasat-o cu analizele pt ca stiam din raportul IMSG pe 2006 (vezi pag 15-16) ca in Board sunt si matematicieni si contributori la The Economist:) si Time.
@iulian: apreciez ironia fina cu CD-ul. Pe bune.@cristi: au folosit o mica smecherie de PR. Iata fraza din CD:”By Acquisition & Organic growth, to grow IMSG over the next 24 months to a size, ( 500m usd) where it would be the 10th largest marketing group worldwide”.”Marketing group” poate sa intre la alta categorie decat “Advertising Group” adica sa nu concureze cu WPP & compania.
WPP, Omnicom, Publicis Groupe, Interpublic, toate sunt grupuri de marketing si comunicare, sau pe scurt Marketing.Expertizele ca Advertising, media etc duc la clasamente pe retele de agentii. iar un grup are mai multe retele sau mai multe grupuri locale sau regionale. Vezi rapoartele anuale AdAge, anual in aprilie.
Cristi, e foarte simplu:Aia care pot sa faca…fac!Aia care nu pot…dau cu gura!Una din putinele maxime valabile in Vest, Est, Sud sau Nord, sau unde vrei tu.Orice altceva…cum spunea si M.Scarlatescu…e PR.