Cred ca am vazut in The Apprentice cel mai tare product placement (nu stiu daca in acest caz e chiar product placement) vazut pana acum. Taxiurile care ii preiau pe concediati au deasupra o caseta luminoasa cu Yahoo Jobs.
Aseara Grey’s Anatomy a avut un episod care m-a facut sa ma gandesc serios la siguranta pasagerilor din masina mea. Ma gandeam si ca ar fi fost tare ca in calupul publicitar de dupa sa vezi reclame la masini care “vand” siguranta. Cred ca ar fi fost o asociere foarte buna. De fapt cred ca la seriale tari, media plannerii ar putea specula mesajele unor episoade in favoarea clientilor lor. Fiind vorba de serial difuzate in State cu un an, doi in urma, gasesti pe Internet diverse sysnopsis-uri si recenzii din care te poti inspira.
Tot din The Apprentice am ramas cu intrebarea: De ce se aud beep-uri atunci cand unii scapa cuvinte grele? Pentru ca asa a venit caseta de afara? Pentru ca e reality show? Exista la noi vreo reglementare in sensul asta? A dispus CNA ceva? Ma gandesc ca ar putea da ceva, ca tot se invata engleza de la varste fragede.
Si ultima idee de aseara vine de la bronzul presedintelui Basescu. Sunt doar eu de parere cu bronzul nu mai e la moda? Adica, in altii ani daca erai bine bronzat/ foarte bronzat insemna cumva ca ai avut o vacanta tare (si lunga). Am tot intalnit oameni preocupati de bronzul lor de vacanta si unii chiar dezamagiti ca nu au fost primiti cu “urale” la intoarcerea din concediu.
Interesante opinii. stiam eu ca The apprentice poate fi util. Pe mine altceva m-a marcat. In ultimul episod din seria 3, cand urma sa se decida care din cele 2 finaliste urma sa devina Ucenicul, au fost cel putin 3 intreruperi pt. reclame la distanta de 5 minute. Ma intreb daca asa era show-ul sau au taiat pt. Romania. Sincer, cred ca e varianta a 2-a.
la ultimul episod nu au taiat pt romania. era taiat la origine, mai ales ca in discurs trump puncta “sa mai luam o reclama” iar in RO nu era nici una, blocul publicitar local fiind in alta parte si muuuult mai rar.beep-urile sunt puse tot de la origine. CNA nu monitorizeaza limba engleza ci traducerea in romana. de aia la noi auzi intr-un film “fuck it” si traducerea a la “Nistor” este “la naiba”.
Bine dar mie mi s-a parut ca ultimul episod a fost facut foarte in graba. Adica, am vazut fianlul la seria 2 si totul era mult mai antrenant. Si cand intrebam daca e taiat pt Romania sau nu ma refeream mai ales la frecventa cu care erau introduse reclamele chiar daca la noi publicitatea intra doar la orele stabilite (cum intra in fiecare seara).
Da, am observat si eu ca taxi-urile sunt branduite, s-a pastrat “contractul” si in sezonul 4.Daca nu ma insel, chiar si taxiurile in care au venit la inceputul sezonului erau tot cu Yahoo! Jobs.
Eu cred ca au si diferite contracte de product placement, cum ar fi cel cu Red Bull. Am vazut concurenti tinand in mana cutii cu bautura energizanta respectiva si in seria 3 si in seria 4 (chiar aseara, intr-unul din episoade).
Pe advertiseri cred ca ii intereseaza mai mult caracteristicile celor care se uita la un serial (varsta, studii, venit), si nu actiunea in sine. Reclamele sunt mult mai eficiente daca se adreseaza publicului tinta, indiferent daca se leaga de actiunea din episod.
eu am urmarit aproape toate seriile The apprentice, incepand cu seria 5 si apoi celelalte 😀 (apropo exista si the apprentice UK, acum la seria 2)show-ul este unul dintre cele mai bune si pentru ca e facut de mark burnet, cel care a facut mai toate reality show-urile de succes.din acest motiv, modul de revenue este mult mai complex: nu se obtine doar din vanzarea la televiziunie+cota din publicitatea tv + product placement(mult mai multe branduri decat doar Y!jobs si redbull) dar si revenue din task-uri in sine. adica pentru faptul ca actiunea dintr-un episod se petrece in X restaurant, sau y store sau Z hotel … etc.asa da mod de a scoate bani dintr-o productie reality. oare pt cele din romania s-au gandit producatorii si la aceste moduri de castig?
@ nwradudin cate stiu eu, agentiile de media planning & buying incearca sa treaca dincolo de datele demografice in planificarea multor campanii, caci nu mai vorbim numai de reclame in pauzele publicitare, ci si de inserarea mesajelor comerciale in continut. iar The Apprentice e un bun exemplu in acest sens, parerea mea.
Beep-urile sunt de la americani (cum a spus si anonim). Fiind show de televiziune care nu se da pe canale de cablu, bipuiala e obligatorie. Taieturile, mdeh…poti sa stii? Poate am platit mai ieftin daca am luat un show gata taiat, nu?