Mi-am dat seama ca cele mai multe posturi in ultima vreme au ca subiect blogurile, blogging-ul si blogosfera locala. Cumva tin un blog despre blogging. Am adaugat asta chiar si in profilul din Trafic.ro (m-am mutat si eu in sectiunea blogurilor).
Am venit cu mai multe intrebari despre bucataria blogging-ului, iar o intrebare care mi-a aparut astazi din nou in minte este: Vor deveni blogurile (unele) adevarate institutii media? Cu angajati, cu abonamente la Mediafax, pe lista agentiilor de PR si chiar cu reporteri? Ar dori cineva, de exemplu, sa dea o exclusivitate unui blog?
Aceasta ultima intrebare mi-a aparut azi in minte dupa ce am primit un mail prin care eram informat despre deal-ul dintre Kandia-Excelent si Kraft. Azi am fost pe drumuri toata ziua si nu am intrat deloc in contact cu stirile zilei. Ieri la fel. M-am gandit daca e adevarat sau nu, daca e o stire noua sau una veche. Din mesajul primit am inteles ca era ceva proaspat.
Am verificat mai intai pe Google. Nimic. Am intrat direct pe ZF.ro si am gasit stirea. Am aflat apoi ca a fost ceva si la TV.
Interesant mi s-a parut faptul ca mesajul primit continea “facsimilul” unui mail intern prin care angajatii erau informati de noile schimbari.
Revin. Credeti ca vom vedea exclusivitati si dezvaluiri pe bloguri (mai mult decat cele din media, advertising si Internet)? Si daca DA, de ce credeti ca ajung pe bloguri si nu in paginile ziarelor?
Sigur ca vom avea exclusivitati…de fapt si de drept aceasta e noua framantare a noii media. NY Times, The Economist, Ad Age contin ample articole pe aceasta tema…si drept urmare spun acestea, ziarele si-au facut si ele blog (vezi cazurile ziarelor sportive).De ce apar pe paginile blogurilor? Nu trebuie sa verifice informatia din 3 surse…premisa de la care a pornit bloggingul a fost totusi acela de jurnal online si deci nimeni nu poate sa iti zica ce sa scrii. Cum unii sunt ahtiati dupa trafic vor dori mereu sa fie primii care dau mega-stirile.O alta intrebare : cat de credibile sunt informatiile de pe bloguri? Cine, ce poate sa spuna?O informatie aparuta pe un blog personal poate fi luata in considerare? Poate ati remarcat ca “blogurile credibile” au devenit acelea care si-au declarat adevarata identitate al autorului, autorilor. Iar numele unora dintre acestia deja sunt o sursa credibila in domeniu. Ma insel?Aah, si in incheiere…eu am ales ca interviurile, barfele(aducatoare de trafic), sa le public pe blogul companiei si nu pe site( de stiri si comunicate). De ce? Pentru acel human input 🙂
pe bloguri ai posibilitati pe care nu le ai la locul de munca (media). Fie ca este vorba de o informatie (care deranjeaza pe cineva) sau de un unghi de abordare, blogul este un refugiu si un loc unde te poti descarca. De aceea, ele sunt utile atat pentru cel care posteaza cat si pentru cel care citeste. Deocamdata blogurile nu sunt vazute ca o sursa si nu prea sunt privite cu incredere de catre cei care nu sunt blogeri la randul lor. Sunt convins totusi ca acest lucru se va schimba in urmatorii ani.
Da-mi voie sa fiu putin reticent aici. Blogurile mi se par excelente la capitolul comunicare, fie personala fie corporate prin ideea de a asigura un feedback mult mai bun (din acest motiv am si eu blog).Dar de aici pana la a deveni institutii media e mult. Sa nu cumva ca tot acest avant sa fie un simplu balon de sapun, asa cum am mai avut in IT&C si media. Blog-urile sunt forumuri restranse, si va trece un timp pana cand cineva se va gandi la ceva si mai personal, si mai direct, si mai atractiv care le va detrona…
Pai deja cind face unul o crima se cauta sa vada daca avea blog – de obicei avea – si se analizeaza cuvint cu cuvint din ce a scris sa vada daca a dat clues ca urma sa faca o nebunie. Dar ca un blog sa aiba zilnic informatii noi si picante, cred ca ai nevoie de o armata de oameni sa colectioneze informatia ca orice ziar sau canal de televiziune. Nu cred ca o singura persoana e capabila de asa ceva, decit daca blogul e specializat pe ceva obscur si reuseste sa culeaga news despre acel subiect zilnic cu usurinta.