MANAFU*

Abonamente Evensys

Trends: Muzica si filmul se muta online

E “oficial”. Muzica si filmul se muta online si mutarea va avea impact major asupra celor doua industrii si a media din jurul lor, daca ma uit la cateva stiri de saptamana aceasta:

  • NewsCorp (printre altele proprietarul MySpace) vrea sa vanda online noile filme ale studiourilor Fox, cum ar fi X-Men: The Last Stand, pentru 19.99$. NewsCorp nu se opreste aici, intentionand sa vanda si serialele TV cu 1.99$ per episod.
  • Nokia vrea sa cheltuie 60 milioane$ pentr a achizitiona Loudeye, un distribuitori de muzica online din America. Desi Loudeye e un site de liga a doua, Nokia spera sa utilieze cele 1,6 milioane de cantece detinute ca o platforma de pornire pentru propirul sau magazin online.
  • YouTube e in discutii cu case de discuri mari pentru a oferi pe site-ul sau toate clipurile muzicale create vreodata absolut gratuit.

Ma uit putin inapoi (in posturi mai vechi si stiri recente) si rememorez ca iTunes ar pregati un Movie Store, ca intre timp a inceput sa vanda seriale TV si videoclipuri (tot pentru 1,99$) pentru PC, Mac sau iPods si se pare ca intentioneaza sa ofere si un serviciu de inchirieri de filme.

Putin off topic, am gasit recent o initiativa interesanta a site-ului Sellaband prin care noile trupe pot gasi finantare pentru albumele lor chiar de la fani. Mi-am adus atunci aminte de succesul Arctic Monkeys, o trupa “nascuta” pe Internet (pe MySpace) prin intermediul fanilor.

UPDATE 20.08: Si Amazon e pe cale sa intre in acest joc. Blogul revistei Business 2.0 a scris de doua ori in ultimele zile (aici si aici) despre “cel mai prost tinut secret” al Amazon – serviciul de download si inchiriere numit Unbox.

Tags:

Comentează