Finalul de an este un moment al bilantului, dar si al planurilor de viitor. Despre aproape tot ce a fost important in publicitate, marketing si PR anul acesta, am scris in fiecare numar de Campaign si vom mai scrie in primul numar de anul viitor, cand vom publica “Raportul agentiilor”. Asa ca acum ma voi rezuma doar la capitolul “Planuri de viitor”, din ciclul “Ce doresc sa se intample in 2006, in domeniile despre care scriem”.
Cred ca cel mai mult si mai mult imi doresc ca Ad’Or sa ajunga ceea ce ar trebui sa fie cel mai bun festival national din centrul si estul Europei. Suntem acum probabil cea mai creativa tara din zona, cu cel mai mare potential si cu cel mai mare drive de crestere. Sau cel putin asa ar trebui sa fim. Iar ca Ad’Or sa fie cel mai bun, cateva “sacrificii” ar trebui facute. Agentiile trebuie sa renunte la orgolii si non-combat, sa se implice mai mult si de timpuriu in organizarea evenimentului, sa gaseasca cea mai buna formula de jurizare (sau, ma rog, sa convina asupra uneia pe care sa nu o mai conteste dupa aflarea rezultatelor), sa creada pur si simplu in acest festival. Tot la capitolul festivaluri, imi doresc in ordine: sa creasca si mai mult premiile Effie fata de primele editii printr-o deschidere mai mare din partea clientilor de publicitate catre aceasta competitie a eficientei; sa castigam primul (primele) premiu (premii) la Cannes, pentru a deschide usa creativitatii romanesti la cel mai important festival de publicitate din lume; iar Ad.Print sa intre pe un curs normal de dezvoltare si in acelasi timp sa fie mai important pentru agentiile locale decat este festivalul de publicitate din Mauritius.
Vreau sa vad in marketing mai multa inovatie, curaj si initiative care sa faca diferenta, iar companiile sa puna un mai mare accent pe brand si branding si sa incerce cu incredere cat mai multe instrumente din marketing, nu doar spoturi TV.
In PR exista o nevoie mare de profesionalism sau cel putin de o epurare a viciilor care nu fac cinste acestei discipline elegante si de bun simt. Mass-media a crescut uimitor in acest an si trend-ul probabil va fi continuat si la anul. |n acelasi timp, tot mai multe companii incep sa inteleaga utilitatea serviciilor de PR si angajeaza persoane sau firme care sa se ocupe de imaginea lor. Este asadar cel mai bun moment acum sa sustinem cresterea PR-ului in ochii tuturor, inclusiv ai practicantilor.
Daca toate acestea se vor implini, Campaign si presa interesata de publicitate, marketing si PR vor avea subiecte si articole mai bune.
(Editorial aparut in revista Campaign, decembrie 2005)
Pentru ca am fost direct implicat in AdPrint, editia de anul trecut, ma intereseaza foarte mult subiectul:Care crezi ca sunt motivele pentru care agentiile locale considera AdPrint mai putin important decat “festivalul de publicitate din Mauritius”?PS: 1. Nu sunt implicat in nici un fel in editia de anul acesta. Este pura curiozitate personala.2.link-ul catre Campaign este gresit
Sunt agentii mari din Romania care nu participa la AdPrint si exista cel putin o agentie care participa/ a participat la festivalul din Mauritius… Probabil anul acesta AdPrint va fi mai bine primit in Romania si am impresia ca la anul va reintra in drepturile pe care le avea pe cand nu exista Ad’Or, iar Portoroz era un fel de Mauritius.
Asta am inteles si din editorialul printat. :)Intrebam care crezi tu ca sunt motivele pentru care nu sunt interesate de AdPrint.Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu am vrut sa insinuez ca nu esti sustinator AdPrint, pur si simplu ma intereseaza parerea ta. Faptul ca tu ai scris asta in editorialul Campaign denota faptul ca e un subiect important.Daca totusi nu vrei sa il dezbatem nu am nimic in potriva.
Politically correct ar fi sa aflam de la ele. Probabil pur si simplu le este suficienta sectiunea de print de la Ad’Or? Poate Portorozul a devenit mai important si bugetul de festivaluri mai mic? Sau poate pur si simplu nu au cu ce…