Peste 5 ore petrec zilnic, in medie, utilizatorii romani de Internet navigand sau folosind serviciile disponibile online, se arata in studiul Digital Scope, realizat de IAB Romania impreuna cu parteneri din IAB Europe. In timp ce TV ramane media predominanta la nivel de consum (60% din utilizatorii de internet acceseaza TV zilnic), timpul alocat acestui mediu scade (1 – 2 ore/zi), si interesul publicului este divizat intre mai multe dispozitive. Astfel, 68% dintre utilizatorii de Internet din Romania acceseaza Internetul in timp ce se uita la TV de pe mai multe terminale.
TV-ul a devenit pentru multi utilizatori de Internet un mediu de fundal, 43% din ei verificandu-si si raspunzand la emailuri, 38% acceseaza retelele sociale in timp ce se uita la TV , 35% navigheaza pe Internet, 28% cauta un produs vazut la TV si 26% intreprind activitati legate de scoala sau job. Doar 13% viziteaza website-ul programului vizionat sau cauta informatii despre acesta.
Smartphone-ul – vedeta consumului de Internet in Romania
La noi, 75% din utilizatori acceseaza zilnic Internetul de pe smartphone, cu precadere pentru email, programe de comunicare, harti si programe de localizare. De asemenea, smartphone-ul detine un loc important la nivel de Entertainment, Communication si Informare dar mai putin la Achizitii, Investitii & Finance. Din punct de vedere al publicitatii, reclamele in aplicatii sau publicitatea pe mobil se afla peste media regiunii, din punct de vedere al gradului de utilitate in informare la nivelul consumatorilor.
Studiul identifica diferentele de activitati intreprinse online in functie de dispozitivele de pe care este accesat Internetul. Astfel, laptopul si desktopul sunt preferate pentru cautarea pe web, in timp ce tableta este folosita preponderent pentru a citi informatii despre branduri.
Comparativ cu regiunea, dispozitivele de tip Smart TV si consolele de jocuri sunt zone cu potential de dezvoltare pentru accesarea Internetului si interactiunea brandurilor cu consumatorii, tinand cont de evolutia CEE. (doar 6% din utilizatori folosesc Internetul de pe TV device fata de 22% in regiune)
E-mail-ul, in continuare un canal de comunicare important
Utilizatorii romani de Internet considera ca acesta este un punct important de interactiune cu marcile preferate, mai mult decat restul consumatorilor din CEE (64% in Romania, fata de 55% in CEE). Cele mai importante canale online de comunicare comerciala folosite pentru a afla despre un produs sau serviciu sunt considerate a fi emailul (34%), linkurile in motoarele de cautare (30%) si prezenta brandurilor in Social Media (25%). Publicitatea de tip display este inca sub media regiunii din punct de vedere al valorii de informare cu privire la un produs sau serviciu.
***
Nu rata Digital Marketing Forum 2016, pe 25 si 26 februarie la Bucuresti!
Simteam ca nu mai vine ziua asta :). Eu oricum nu mai am tv de foarte multi ani, cam de cand m-am mutat in Bucuresti la facultate.
Am mai avut o perioada de 2-3 ani in care nu am locuit singura si exista totusi televizor in casa, dar il deschideam destul de rar eu din proprie initiativa.
Nu mă miră deloc!
[…] aparent, românii consumă în mod oficial mai mult internet decât TV […]
[…] Consumul de internet l-a depășit pe cel de TV în România. Ca număr de ore petrecute. Nici nu trebuie să ne mai mire chestia asta. Direcția e […]