La începutul săptămânii, ProTV anunța implementarea în premieră pe piață românească a preluării live a status-urilor de pe Twitter, dedicate emisiunii “Românii au talent”. Am privit pentru puțin timp ediția de vineri, care înțeleg că ar fi atras 2,9 milioane de telespectatori, și am remarcat integrarea foarte frumoasă a mesajelor din rețeaua de microblogging.
Am avut astăzi curiozitatea de a vedea ce performanțe a avut hashtag-ul dedicat #romaniiautalent. Am folosit pentru monitorizare câteva instrumente gratuite online și ZeList Monitor. Rezultatele au variat de la 660 de tweets în ultimele 7 zile, conform TweetReach, la 3.900 în ziua de 15 mai, după aprecierea RiteTag. Am avut și două rezultate apropiate. Hashtracking a găsit 1.500 de mesaje pe 15 mai, inclusiv retweets, iar ZeList Monitor mi-a indicat că în ultimele 7 zile au fost 1.554 de tweet-uri. Cumva am avut o confirmare din doua surse.
Nu am reușit să scot informații relevante despre numărul de utilizatori activi. Câteva instrumente de căutare online mi-au indicat 200 – 300 de utlilizatori unici, dar nu am găsit relevante cifrele lor per ansamblu. Poate echipa ZeList Monitor ne dă o mână de ajutor aici.
Chiar și așa, dacă estimăm, de exemplu, că ar fi fost 500 de vorbăreți pe Twitter în timpul emisiunii, numărul lor este foarte mic în comparație cu audiențape TV. Twitter ne demonstrează aici impactul scăzut avut (evident, corelat și cu numărul mic de utilizatori activi, în general, în rețea).
Pe de altă parte, dacă ne uităm la discuțiile purtate pe toate media online în ultimele 7 zile, vedem că Twitter are felia cea mai mare (în imaginea de mai jos). Desigur, pe Facebook nu poate fi monitorizat hashtag-ul în conturile personale “închise”. Însă ținând cont că majoritatea conturilor nu sunt “securizate”, am toate motivele să cred că pe Facebook s-a vorbit despre emisiune fără hashtag. Ceea ce mă face să cred că hashtag-ul e aproape nefolosit în România.
Tradițional, cuvintele cheie (hashtag-urile) au fost folosite pe Twitter și mai apoi pe Instagram pentru a filtra și descoperi conținut. Adoptat în campanii de tot felul (de la branduri până la politicieni) hashtag-ul poate fi un bun aliat în comunicare dacă este folosit cum trebuie.
Deci ce așteptăm mai întâi: să crească Twitter sau să începem să folosim pe scară largă hashtag-ul?
Sursa foto: ProTV
Hashtag fără Twitter este ca sexul fără femeie.
Facebook e tăticul, în caz că te gândești la el. 🙂
1. Tool-urile si platformele deja permit “+-#” ca search operators, deci si daca se vorbeste fara hashtag (pe Twitter cand dai reply si pe Facebook mai tot timpul) ar trebui sa fie usor gasibil continutul.
2. Hashtag in sine, si din definitia ta, e un element care necesita peste media experienta cu TW sau FB. Deci ma astept sa creasca numarul utilizatorilor, experienta si obisnuinta lor cu platformele si abia mai apoi sa fie popularizate hashtag-urile.
3. Hashtag-urile vor creste daca sunt popularizate prin campanii. Sau prin aparitia de subiecte virale (remember tweet-ul care a dat de gol cu 24 de ote inainte de cand vroiau americanii sa anunte ca l-au prins si omorat pe Bon Laden?).
Cred ca Twitter are nevoie de o campanie de imagine in Romania :).
Foarte de apreciat faptul ca ProTV a implementat afisarea tweet-urilor pe ecran si ca arata hashtagul in timpul emisiunii, ca se implica in interactiunea pe Twitter. Splendid, asteptam demult.
DAR
Ce mi-a fost dat sa vad pe Twitter vineri seara mi-a provocat sila. Numai tweet-uri lingusitoare, pline de sirop si de laude din dorinta de a aparea pe ecran. Nimic interesant, nimic controversat, nimic amuzant, nimic inteligent. Doar laude, truisme si nimicuri… Personal, prefer Twitterul asa cum era inainte de afisarea hashtag-ului, dar asta nu e vina afisarii ci a disperatilor dupa atentie. Sunt foarte curioasa, extrem de curioasa cum va fi la Vocea Romaniei, ca acolo mi se pare mult mai inchegata comunitatea care comenteaza, iar postacii de ocazie nu prea-s bagati in seama daca n-au ceva inteligent sau argumentat de spus.
[…] Cristian Manafu: Ce salvam mai intai: Twitter sau hashtag-ul? […]
[…] flirtează cu Twitter. Nu a mai existat o prezenţă atât de puternică pe Twitter a ProTV-ului de la prima ediţie […]