Încă din momentul în care brandurile au descoperit social media, concursurile şi tombolele, mai mari sau mai mici, şi-au făcut un loc între tacticile de interacţiune cu publicul. Facebook a întreţinut trend-ul, ba chiar l-a amplificat. De la simplele concursuri cu Like-uri s-a ajuns la aplicaţii complexe, care promiteau cel mai adesea un câştig imediat pentru participanţi.
De la începutul acestui an, până şi cele mai nevinovate concursuri sunt puse în faţă unei neaşteptate provocări, pe care orice companie implicată în fenomenul social media (şi nu numai) ar trebui să o ia în considerare.
Pe 30 decembrie, a fost emisă o ordonanţă de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial, potrivit căreia operatorii economici trebuie să anunţe de acum înainte orice acţiune promoţională la Comitetul de Supraveghere al Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc.
Această ordonanţă vizează pe de o parte jocurile de noroc, pe de altă parte promoţiile companiilor şi nu în ultimul rând concursurile de care aminteam.
Mai mult, este necesară nu doar anunţarea promoţiei / tombolei la ONJN, ci şi obţinerea unui aviz din partea oficiului. Cu alte cuvinte, Comitetul de Supraveghere “va da OK-ul” pe activitatea respectivă.
Ce impact are această măsură? Întârzieri de lansări de programe, schimbări semnificative în campanii şi chiar anulări.
Dacă lucraţi în marketing şi comunicare într-o companie, ar fi bine deci să consultaţi preventiv departamentul juridic. Sunt încă multe lucruri de lămurit în această ordonanţă.
Pentru moment însă, putem cel puţin spera că situaţia va fi un pic mai bună după ce se vor aproba, prin hotărâre de guvern, normele de aplicare pentru noua legislaţie, care vor fi publicate în Monitorul Oficial, cel mai probabil la jumătatea lunii martie.
Au mai scris despre ordonanţă Răzvan Baciu, Wall-Street şi Dan Dragomir.
Sursa foto: David Melchor Diaz
Salut, Cristi, din cate stiu eu (daca nu s-a modificat ceva in ultima perioada) ORICUM nu ai voie sa faci concursuri DIRECT pe Facebook – prin aplicatie separata, doar… MAI MULT, nici macar nu ai avea voie, conform regulilor FB, sa anunti pe platforma castigatorul. http://www.wall-street.ro/articol/Legal-Business/114605/inca-nu-concursuri-cu-duiumul-pe-facebook-cate-dintre-ele-sunt-insa-legale.html
Interesant va fi cat de rapid vor primi acceptul micile bloguri care dau un mouse cadou sau stiu eu ce chestiuta minora, de la ONJN. Pf…
Asta ar fi valabil si pentru noi bloggerii ? daca organizez un concurs pe blog ar trebui anuntat sau e responsabilitatea firmei sau brand-ului care ofera premiul ?
Care este numarul si titlul ordonantei?
[…] Cristian Manafu ne atrage atenția că s-a schimbat legislația românească referitoare la jocuri, care se aplică inclusiv concursurilor de pe Facebook. […]
[…] Cristian Manafu: Ce trebuie sa stii inainte de a face urmatorul concurs pe Facebook […]
Deci daca tu vrei sa organizezi un concurs pe blog trebuie sa-i anunti pe astia? Vreau sa spun daca esti persoana privata, nu o companie. E o aberatie.