Spuneam acum câteva zile că Facebook vrea să facă bani cu orice preţ (şi e un lucru firesc) şi va suprima, spre binele utilizatorilor, multe dintre mesajele promoţionale ale companiilor. La această realitate – care ne va lovi din 2015 – se adaugă şi celebrul studiu al Ogilvy, de la începutul anului, care demonstra că reach-ul paginilor de Facebook este de 2% din baza de fani. Toate aceste realităţi vor altera relaţia cu brandurile care au investit şi investesc încă bani în reclamă şi menţinerea paginilor.
Între timp, a mai apărut o problema. O mare diferenţa între ceea ce cred oamenii de marketing că funcţionează în mediul online şi ceea ce folosesc de fapt clienţii lor. Platformele sociale sunt în vârful preferinţelor marketerilor, iar Facebook are un loc de cinste între ele. Văzută dinspre consumatori, situaţia stă însă altfel, spune Forrester Research într-un proaspăt studiu. Aruncaţi o privire!
De un an, mulţi specialişti în digital vorbesc despre reîntoarcerea la “bătrânul” website, la resursele proprii ale companiei, la instrumentele eficiente. De exemplu, studiile arată că înjur de 90% dintre mesajele trimise pe e-mail de o companie clienţilor ajung la destinatar. Pe Facebook, doar 2%.
Sursa foto: © Muladhara | Dreamstime.com
Salut, ai putea sa dai un link spre studiul celor de la Ogilvy?
Merci.
Click pe Ogilvy, intri in articolul meu si la nota de subsol a graficului, vezi adresa!
[…] Ce probleme mai are Facebook cu brandurile […]