Intrebarea zilei in blogosfera pare sa fie “Evenimentele – scriem după sau nu?“.
Am fost printre primii bloggeri invitati de companii la evenimente si am invitat, la randul meu, bloggerii la evenimente. Iar raspunsul meu la intrebarea de mai sus este: Un blogger este invitat la un eveniment pentru a relata ulterior pe blog despre ce a vazut, auzit, aflat acolo. Uneori este privit mai mult ca jurnalist, alteori (in putine cazuri) drept “celebritate online”.
Eu vad insa o alta problema in blogosfera. Sunt bloggeri care au ajuns sa scrie numai despre evenimentele la care participa si nu aduc nimic in plus pe blog sau nu suficient.
UPDATE: Si sunt de acord cu Nebuloasa.
FOTO: “HOLIDAY EVENT” VIA SHUTTERSTOCK
Pana la urma este si o problema de organizare. Nu se intampla intotdeauna lucrul acesta dar conteaza. Si ma refer aici la multitudine de evenimente la care bloggerii sau oamenii de social media sunt invitati. Uneori sunt prea multe evenimente inghesuite in aceeasi zi si uneori nici nu mai stii la care sa mergi.
Eu unul sunt pro, pentru oamenii care merg la evenimentele la care ei se identifica cu brandul in sine. Ori la evenimentele care aduc ceva nou in fata bloggerului.
Mi se pare normal sa scrii inainte ca sa popularizezi evenimentul pentru ca apoi sa revii cu un follow-up cu impresii, comentarii, etc .
Cred că ar trebui să facem o diferenţă şi între evenimente şi conferinţe. Mă gândesc că sunt aşteptări diferite.
Alex, eu nu cred ca e vreo diferenta. Evenimentele sunt facute de companii, conferintele au ca parteneri companii. Cred ca fiecare organizator de evenimente sau conferinte asteapta un feedback, oricare ar fi el. Ca doar de aia fac evenimentele si conferintele astea.
Parerea mea.
🙂 buna observatia, unii chiar exagereaza.
Probabil pleaca de la premisa ca “TREBUIE” sa scrie, daca tot au fost acolo. Mi se pare fundamental gresit. Nu e problema mea, ca blogger, ca organizatorul s-a chinuit sa produca un eveniment (de orice tip ar fi), daca nu a fost in stare sa genereze valoare de informare.
Puteti gandi jurnalistic. Puteti ignora un lucru care vi se pare banal. Puteti taxa un lucru prost si puteti relata/ analiza/ comenta un lucru interesant.
Dar uitati de chestia asta cu “TREBUIE” 🙂
Eu cred că asta nu trebuie să fie o cerinţă obligatorie pentru invitaţi. Oricât de mult aş vrea să privesc apsectul comercial al acestei colaborări, blogurile urmăresc interesele cititorilor, iar bloggerii nu ar trebui să scrie despre evenimente care nu le-au plăcut.
Dacă îţi faci evenimentul bine, vei avea reacţii pe bloguri, dacă nu, atunci trebuie să mai lucrezi. Bloggerii nu sunt maşini de scris, că nu degeaba vorbim de branduri personale de atâta timp. E o asociere de branduri, e socializare, e un plus de imagine. Nu cred că iese nimeni în pierdere, cu sau fără articole.
ah, ce amnezici suntem, alex. au fost zeci de evenimente la care oameni au primit de haleu şi de băut şi când au ajuns acasă s-au dat loviţi, deşi nu fuseseră invitaţi acolo pentru că erau simpatici sau branduri.
da, vali, bine, tu ştii exact de ce e invitat fiecare blogger la evenimente, ştii ce mănâncă fiecare, cine cu cine se mai cuplează. nu despre asta e vorba aici.
nu, dar poveştile despre prieteni comuni care au fost invitaţi la chestii si au uitat să scrie au tot circulat.
nu a zis nimeni că bloggerii sunt perfecţi. nici brandurile nu sunt.
păi şi-atunci de ce facem pe virginele?
sunteţi vreo 4 care aţi scris, toţi aţi evitat numele 🙂
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) amuzament total
vali, adica sa publici un post despre un eveniment doar pentru ca erau chestii de baut si de mancat pe masa?! 🙂
Stai că acum nu mai sună aşa bine ca atunci când a gândit comentariul ăla. Trebuie să proceseze puţin.
ruxa, suntem toţi copii mari. dacă eu, care nu te plac şi nu te cunosc, te invit la mine şi iti dau de mâncat şi de băut, e oarecum logic (mă rog, nu pentru alex) că mă aştept la o răsplată. că nu sunt nici crucea roşie, nici azilul de handicapaţi, să fac acte de caritate.
sau, stai, bloggerul nu e obligat să scrie dacă n-are chef sau n-are de ce, dar firma e obligată să dea de mâncat?
That’s simply bad PR
mai bine scriu un post ca n’am baut cafeaua toata inca si nu cred ca pot sa fiu concisa 🙂
Buna dimineata, Alex! Sper ca ai o zi frumoasa si tu! 😛
gata, scris. e link pe “ruxa”
Organizatorul nu e obligat să facă nimic. Are buget de eveniment, îl face, invită acolo nişte bloggeri, nişte jurnalişti, whatever. Nu vorbim de obligaţii aici. Evenimentul de presă nu e campanie.
Alex, daca organizatorul te cheama la un eveniment de 3 zile, tu mananci si bei si nu zici nimic, cum se cheama ca e asta?
hipstereală 😀
din nou, totul stă în mailul pe care îl trimiţi iniţial, cum am spus şi în articolul meu. Dacă tu chemi un blogger la un eveniment de 3 zile, iar ăla nu scrie nimic, atunci e jumătate problemă de PR, jumătate problemă de bunsimţ a bloggerului.
:)) ha ha ha!! Daca scriem? Pai..romanul scrie mereu orice ar fi. Inainte, dupa..de bine..de rau.. romanul are mereu ceva de zis.. si asta este un lucru bun. Nu?! 🙂
[…] “nu eşti invitat pe ochi frumoşi”. O recapitulare completă (sper): 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, […]
[…] Acum un an când scriam despre asta, eram un nebun, care nu ştie el cum e cu blogurile. Acum, când ne-am luat joburi la companie şi organizăm evenimente şi se întâmplă la fel, suntem revoltaţi. Cronologic: TVdece, Andra, Raluxa, Alex şi Cristi. […]
[…] despre blogging!”. Chiar nu sunt. Daca ma uit in urma, in octombrie s-a vorbit despre “bloggeri si evenimente“, in noiembrie subiectul principal a fost “bloggeri si piscoturi“, iar acum vad […]